Už několik let válčí s českobudějovickou radnicí občanské sdružení Modrý most. Vzniklo na protest proti tomu, že magistrát porušil sliby dané občanům a vpustil automobilový provoz na most u polikliniky Jih. Z klidného nábřeží se náhle stalo místo, kde byly překračovány hlukové limity. Navíc radnice nechtěla občanské sdružení uznat jako partnera pro stavební řízení.

„Až Nejvyšší správní soud dal za pravdu občanskému sdružení,“ říká Pavla Matějková z ekologického sdružení Calla. Nejvyšší správní soud (NSS) nyní konstatoval, že stavební úřad českobudějovického magistrátu i krajský soud pochybily, když odepřely občanskému sdružení právo účastnit se stavebního řízení.

V místech, kde dnes stojí Modrý most, byla původně dřevěná lávka přes Malši. Ta vzala za své při povodních v roce 2002. Magistrát na jejím místě postavil regulérní most a představitelé radnice veřejně slíbili občanům, že most bude sloužit jen pěším, záchranářům, hasičům a policii. To ale radnice nedodržela a most postupně zprovoznila.

Město se nyní nechce k výroku NSS vyjadřovat. „Město zatím žádné rozhodnutí Nejvyššího správního soudu k této záležitosti neobdrželo,“ zdůvodnil to náměstek primátora František Jelen.

Historie
Původní lávka přes Malši u polikliniky Jih vzala za své při povodních v roce 2002.
Město místo lávky postavilo most a slíbilo, že automobilový provoz se bude týkat jen pěších, zdravotníků, policie nebo hasičů.
V roce 2007 schválilo zastupitelstvo přes protesty občanů změnu územního plánu a Modrý most se otevřel pro automobilovou dopravu.
Občanské sdružení Modrý most napadlo změnu územního plánu u soudu a nyní částečně uspělo u Nejvyššího správního soudu.