Změnu mimořádného dočasného opatření na trvalé chce v zastupitelstvu prosadit rada města.


„Byla tady zrušena obytná zóna. Při obousměrném automobilovém provozu jsou překračovány limity hluku o patnáct decibelů,“ říká jeden z obyvatelů Havlíčkovy kolonie Jan Veselý.


Popisuje tak největší změny, které se tu udály v posledních měsících.


Modrý most vybudovala radnice místo lávky, kterou v roce 2002 strhla památná povodeň.


Už v době jeho výstavby se ozývaly hlasy některých obyvatel, které varovaly, že Modrý most, který stál více než padesát milionů korun, je příliš velký na to, aby sloužil pouze pěším a cyklistům.

Dočasné řešení definitivním?

Při opravách nedaleké Mánesovy ulice v letošním létě českobudějovická radnice otevřela právě Modrý most jako dočasné řešení, aby ulevila ucpaným okolním ulicím.


Podle náměstka primátora Františka Jelena se zvolené dopravní opatření osvědčilo a významně podle něho pomohlo provozu v krajském městě.
Rada města proto navrhne v zastupitelstvu změnu části územního plánu Českých Budějovic, která by obousměrný provoz pustila na most definitivně.
Jednat se o tom bude ve čtvrtek prvního listopadu.


Obyvatelé českobudějovické Havlíčkovy kolonie jsou ve svém postoji k navrhovaným změnám rozděleni.


Část zdejších obyvatel odmítá zhoršení zdejších životních podmínek, které jsou důsledkem zvýšeného automobilového provozu. „Jde nám alespoň o zachování cyklostezky, která se teď na most nevejde. Chceme také využívat bezpečné přechody,“ zmiňuje některé požadavky obyvatel Havlíčkovy kolonie Jan Veselý.

S radnicí se přeli někteří obyvatelé Havlíčkovy kolonie už od otevření mostu pro automobily v srpnu. Sepsali i několik petic. S radnicí opětovně jednají i v těchto dnech.


„Mluvil jsem s paní náměstkyní Popelovou. Řekla mi, že situaci u mostu nezná. Proto chci informovat zastupitele, aby věděli, co se u mostu děje,“ uvedl Jan Veselý, který věří, že se podaří prosadit alespoň minimální požadavky ohledně bezpečnosti silničního provozu.


„Bezprostředně teď po otevření mostu pro obousměrný provoz jsem tam nebyla,“ říká náměstkyně primátora Ivana Popelová. Souhlasí však s nutností řešit otázky bezpečnostních opatření, i když při jednání v radě města tyto otázky nevznesla, počítá s tím, že je bude nutné řešit, protože do její kompetence právě otázky dopravy v krajské metropoli patří.


„Pokud změna směrné části projde, já tyto informace mám,“ vyjádřila se náměstkyně primátora ohledně poukazů na problematickou bezpečnost chodců a cyklistů v okolí Modrého mostu.


Popelová zároveň uvedla, že o nich nemusí hovořit v zastupitelstvu, protože se jimi bude zabývat při pozdějších jednáních jako náměstkyně primátora.