Pokud její návrh přijmou i zastupitelé, budou sliby zapomenuty a vyhraje názor, že dopravě ve městě další spojnice přes řeku významně prospěje.
Tento názor má ale i oponenty. Například zelení příliš nadšení pro změnu ve využití mostu nejeví. „Máme v té věci celkem jasno. Opatření navržené radou města nepodpoříme,“ vyjádřil se včera na dotaz Deníku předseda klubu Zelení a otevřená společnost Svatomír Mlčoch.


Největší rozruch způsobil most v létě, když radnice zoufale hledala úlevu pro těžce zkoušenou Mánesovu ulici. Opravy a rekonstrukce v centru města způsobovaly kolapsy dopravy, a tak radnice uvolnila Modrý most nejprve pro jednosměrnou a potom i pro obousměrnou automobilovou dopravu.
Například cyklisté už se ale na most jako samostatní účastníci nevejdou. Jejich úbytek prokázalo už sčítání, které si radnice zadala po zavedení jednosměrného provozu. Kritici radnici také připomínají zrušení obytné zóny v Havlíčkově kolonii a podpis radnice pod Evropskou chartu bezpečnosti silničního provozu, který ještě ani nestačil oschnout a už je jedna z cest vyhražených cyklistům rušena.

 

Objevují se i finanční argumenty. Magistrát, pokud začne platit změna, bude muset vynaložit podle některých odhadů přibližně devět milionů korun. Peníze padnou na výměnu oken v ulicích Matice školské, Marie Vydrové a v několika přilehlých ulicích. Hrozí totiž, že při novém uspořádání provozu budou překročeny hygienické normy pro úroveň hluku.


Magistrát obhajuje změnu zlepšením situace v Mánesově ulici a v Lidické třídě, poté co byl otevřen pro automobily Modrý most, a také zlepšením dopravní situace před poliklinikou Jih.


„Dopravě ve městě to prospělo,“ ocenil několikrát otevření Modrého mostu náměstek primátora František Jelen.
Někteří zastupitelé za KSČM a ČSSD se pro média vyjádřili v tom smyslu, že podpoří návrh rady města, ve které jsou zastoupeny ODS, KDU – ČSL a SNK – ED. Konečné slovo padne ve čtvrtek.