Původně se zvažovalo úplné uzavření mostu nebo jeho oprava po polovinách. Nejrychlejší by bylo akci provést za úplné uzavírky, to by ale pro krajské město s největší pravděpodobností znamenalo totální dopravní kolaps. „Úplné uzavření nepřipadalo v úvahu. Máme vyzkoušeno, že i malá havárie se projeví na provozu v celém městě," vysvětluje postoj města k této variantě František Konečný. Problematické by ale bylo i uzavření mostu po polovinách, což by nabídlo řidičům jen pruhy o šířce 2,6 metru. To je třeba pro autobusy nebo pro nákladní automobily v praxi nedostatečné.

Nakonec se tedy dohodla ještě další varianta. A sice, že uzavřena bude vždy jen jedna třetina šířky mostu. Podle Jana Štíchy, ředitele SÚS JK, to umožní, aby dva pruhy, které zůstanou průjezdné, měly šířku tři metry. „Je to nejlepší z možných řešení. Most se opravit musí," říká k výsledné dohodě o uzavírce František Konečný.

Řidiči se ale i tak musí připravit od 18. dubna na omezení. Místo čtyř pruhů zbudou na mostě po dobu rekonstrukce jen dva. Odbočení z Litvínovické na most ve směru od Českého Krumlova bude zakázáno a stejně tak vjezd všech nákladních vozidel nad 7,5 tuny. Objízdná trasa povede přes Včelnou a Litvínovickou. Na mostě bude snížena povolená rychlost.

Výsledná podoba oprav ale bude znamenat, že se prodlouží předpokládaná doba prací. „Místo 75 dnů se předpokládá, že práce budou trvat 100 dnů," říká za investora Jan Štícha. Na mostě se bude frézovat vozovka, vyměňovat mostní závěry, které jsou v havarijním stavu, oprava čeká i svodidla nebo třeba odvodňovací systém.

Pokud práce nic nezdrží, měla by se doprava na most vrátit v obvyklé síle ve druhé polovině července.