Ocelová náhrada

Nový most nahradí starou kamennou stavbu u hřbitova v Mladém. V mezičase ale bude sloužit provizorní ocelový most, jehož části začali včera skládat z nákladních aut montéři. „Jedná se o akci Českých drah, která je nedílnou součástí budování IV. železničního koridoru,“ zmínila tisková mluvčí českobudějovického magistrátu Jitka Welzlová. „V následujících dnech bude v této lokalitě částečná uzavírka,“ upozornila mluvčí.
Na provizorní most má přispět i město. „Spolufinancování zajistí kromě zhotovitele dílem i město. Dá asi sto devadesát tisíc korun,“ uvedla Welzlová.
Město si podle Welzlové vynutilo vybudování provizorního mostu na zhotoviteli akce – ocelová konstrukce bude sloužit náhradní dopravě a celkem má toto opatření stát jeden milion korun.

Pomoc viaduktu

„Odmítli jsme předat staveniště, nebyla by dopravní alternativa,“ zdůvodnil výhrady města k původním plánům náměstek primátora František Jelen. Náměstek připomněl, že most bude důležitý také v budoucnu, až dojde při rekonstrukci tratě k uzavření podjezdu na Pekárenské ulici a omezení dopravy skrz viadukt v Rudolfovské třídě. Jelen upozornil i na chystané napojení v rámci IV. etapy Zanádražní komunikace.

Nová trať

Změny na důležité spojnici mezi Mladým a Suchým Vrbným souvisejí s budováním IV. železničního koridoru. Obnova tratě mezi Českými Budějovicemi a Českými Velenicemi má umožnit zdvojení trati a vyšší dopravní rychlost.


Pro město je rekonstrukce mostu důležitá kvůli zlepšení spojení mezi východní a jižní částí Českých Budějovic.
„Konečně to někoho napadlo. Mluvilo se o tom i kvůli tunelu pod nádražím, že by stačil most na Novohradské, nebo tady v Mladém. Ale hlavně ať už se tudy dá pořádně jezdit a chodit na hřbitov. Tady to bylo pěšky o strach,“ komentoval stavební manévry kolem mostu sedmašedesátiletý Jan Hruška z Českých Budějovic při pozorování montérů Metrostavu.

Lépe pro pěší

Rekonstrukci trati má na starosti firma Stavby silnic a železnic. Ta bude také stavět nový most. Práce na něm by měly začít podle vyjádření magistrátu v polovině října 2007. „Starý kamenný most bude zcela odstraněn a nahradí jej nová konstrukce,“ přiblížila budoucí stav mluvčí magistrátu.
Na novém mostě mají být dva jízdní pruhy, na jedné straně chodník pro pěší a na druhé straně bude uloženo potrubí teplárny a další inženýrské sítě.