Původní mostní objekt byl zbourán v létě minulého roku a od té doby je doprava vedena úzkou náhradní trasou přes provizorní přemostění, které stojí jen několik desítek metrů od původní stavby.

„Objízdná komunikace vede kolem mateřské školy, což je dost nepříjemné. Cesta je navíc úzká a automobily se musí vyhýbat. Už byly i hlášené proražené pneumatiky,“ poznamenal ke komplikacím souvisejícím se stavbou mostu starosta Roudného Gustav Had. „Radost z toho nemáme, provoz je velký,“ dodal Had s tím, že ale stavba nového mostu už byla zapotřebí.

Vzrostla doprava

Za poslední roky doprava v Roudném markantně narostla, mnoho řidičů totiž častěji volí cestu přes Roudné a Vidov, aby se vyhnuli dopravním zácpám v krajské metropoli. Původní most z roku 1892 už současnému zatížení zcela nevyhovoval. Přes provizorní přemostění nyní jezdí jen osobní auta a autobusy. Nový most ale umožní provoz i nákladní dopravě.

„Těch aut je pořád víc a víc. Nechci vidět, jak to bude vypadat, až sem pustí i náklaďáky,“ neskrývala své obavy z nárůstu dopravy mladá maminka z Roudného.

Stavba nového mostu pokračuje podle plánovaného harmonogramu. Ve stavebním povolení se nyní pouze upravovaly drobné technické a administrativní detaily.

„Stavební práce jdou podle plánu, termín dokončení určitě není zpochybněn,“ ujistil Zdeněk Novák, ředitel závodu České Budějovice Stavby silnic a železnic, které společně s firmou SMP CZ, a.s., most staví. S dokončením mostu počítají na konec července letošního roku.

„Ukončení stavby je plánováno na 29. srpna 2009,“ upřesnil termíny dané smlouvou Jiří Letovský z Odboru regionálního rozvoje, územního plánování, stavebního řádu a investic Krajského úřadu Jihočeského kraje.

Širší vozovka

Nový most si vyžádá 98 milionů korun. Investorem je Jihočeský kraj, který na projekt získal 92,5procentní dotaci z regionálního operačního programu.

Z hlediska tvaru bude most podobný tomu původnímu. Vozovka se rozšíří na 7,5 metru a po obou stranách přibudou 1,25 metru široké chodníky.

Výška spodní hrany konstrukce osmačtyřicet metrů dlouhého mostu bude 4,5 m nad hladinou řeky. To by mělo umožnit bez problémů překonat v případě povodní i stoletou vodu.