„Ukládá nám to zákon o pozemních komunikacích, ale zadali bychom si ji stejně, i kdyby s tím zákon nepočítal. Chceme znát aktuální technický stav po povodních a zjistit, kde a jestli se velká voda viditelně podepsala," vysvětlil českobudějovický primátor Juraj Thoma.

Prohlídka se týká pěti mostů přes Vltavu, šesti mostů přes Malši a dvou desítek lávek a mostů přes Dobrovodskou stoku, které jsou v majetku města.
Do kontrol se pustí v příštím týdnu mostní inženýr Hynek Brázda. „V Českých Budějovicích velká voda prošla, ale nebyla kritická, protože voda netekla přes mosty," řekl Deníku Hynek Brázda s tím, že prohlídky budou spíše preventivní.

Mnohem horší byly škody po povodni v roce 2002, kdy Hynek Brázda rovněž prováděl kontroly. Tehdy Malše odnesla lávku u polikliniky Jih, na jejímž místě se později postavil Modrý most, a větší opravy si vyžádala i lávka přes Vltavu mezi Pražským předměstím a sídlištěm Vltava.
Na prohlídku této lávky nemá Hynek Brázda příliš dobré vzpomínky. „Při kontrole jsme utopili auto. Když jsme dojeli na místo, vjeli jsme do vody, proti nám jel džíp, který na nás chrstl vodu, auto zhaslo a byl konec," vzpomíná mostní inženýr na komplikace při výkonu svého povolání.

V havarijním stavu jsou nyní podle něj mosty v Netolicích a Kaplici.