"Ano, pár dopravních předpisů se sice porušilo, ale neznám nikoho, kdo by neporušil předpisy při běžné jízdě,“ řekl včera v naší redakci zakladatel Motoklubu Fire a výherce loňského ročníku závodu O největšího sebevraha. Motorkář, který si nepřál být jmenován tak razantně popírá informace, se kterými přišla první TV Nova.


„Snadno se zaměnilo slůvko orientační za tajný. Trasu závodu se dozví účastníci patnáct minut před startem a je na nich, jakou trať si vyberou. Musí se projet různé orientační body,“ dodal s tím, že za vysokou rychlost či jízdu na červenou byli závodnici okamžitě diskvalifikováni. „Šílený závod je také nesmysl, ale extrémní, to je. Extrém se ale týká konce závodu, kde se boduje jízda zručnosti,“ zdůvodnil loňský vítěz a doplnil, že jízda zručnosti se nikdy nejela na normálních komunikacích.


Letos chystali milovníci motorek osmý ročník závodu, ale mediální „sprcha“ jej prozatimně zarazila. Závodníci nechtějí žádnou publicitu, proto ani oni samotní nevědí, kdy by se měla jízda jet.


„Nyní se hledají podmínky, aby se to nějakým způsobem zlegalizovalo. Chtěli bychom zkusit kontaktovat město a příslušné instituce s tím, že polici bychom mohli kontaktovat v případě měření rychlosti,“ naznačuje motorkář jednu z možností. „Fůra lidí, kteří na motorce nikdy nejezdili, vidí v televizi jenom bouračky a pomlácené lidi, tak jsme pro ně dárci anebo sebevrazi. Už teď v této době je averze vůdči motorkářům dost neúnosná. Samozřejmě, že se najde pár blbců, kteří něco provedou. Ale aby se pak všichni motorkáři házeli do jednoho pytle, to se nám nelíbí,“ tvrdí.


Organizátoři jízdy sice připouštějí, že se závod koná při běžném provozu, ale čas a místo závodu se vždy vybírá s maximálním ohledem nejen na hustotu provozu. „Jezdilo se hlavně v době, kdy je po ulicích minimální pohyb chodců. Ale je hrozné, jak se rozdmíchávají takové blbosti, jako je jízda na červenou a tak dále. Už takhle ta averze proti nám je dost velká, Vůbec to tak není!“ mračí se jeden ze členů Motoklubu Fire.