Do konce letošního roku chce dát Správa železnic do užívání cestujícím rekonstruovanou příjezdovou halu českobudějovického vlakového nádraží. Při zahájení stavby v létě roku 2020 se předpokládalo, že práce budou hotové do konce roku 2022. Jenže podle Nely Friebové, tiskové mluvčí Správy železnic, výměna nosných konstrukcí a další nepředpokládané práce ovlivní dokončení celého díla v řádu měsíců. "Nyní ještě dochází k upřesňování harmonogramu stavby," uvedla Nela Friebová pro Deník. Znamená to, že dokončení celé rekonstrukce se protáhne do roku 2023. O komplikacích v průběhu stavby například s izolacemi, spodní vodou nebo špatným stavem některých starých betonových konstrukcí nástupišť již Deník informoval.

Práce aktuálně pokročily k jižní věži objektu. Podle Nely Friebové mají být práce na rekonstrukci střech a fasády nádraží hotové do konce roku 2022, stejně tak opravy v příjezdové hale. Hotové už jsou například fasády na severní věži včetně  doplňkové výzdoby, jakou je orel v nadživotní velikosti.

Celkové investiční náklady jsou aktuálně vyčísleny na 893 milionů korun, nejde ale pouze o cenu stavebních prací vzešlou ze soutěže, nýbrž o celkové náklady projektu. Jen za stavební práce měla Správa železnic zaplatit původně 689 485 000 Kč bez DPH. Zhotovitelem rekonstrukce je sdružení firem Metrostav – EDIKT – AVERS. Památkově chráněný objekt si i po dokončení prací zachová historizující ráz. Správa železnic ale předpokládá, že částka za stavební práce se bude měnit. "Uvedené vícepráce budou mít vliv na výslednou cenu stavby, celkové investiční náklady budou vyčísleny po jejím dokončení," uvedla Nela Friebová.

Stavební práce začaly v létě roku 2020. Zahrnují rekonstrukci obvodového pláště, oken a dveří, střechy, interiérů a technického zázemí, oživí se rovněž stávající nevyužité prostory. Současně s rekonstrukcí výpravní budovy se předpokládá revitalizace přilehlých venkovních prostranství, kde vzniknou nová parkovací stání pro imobilní občany.

Účelem projektu je provést celkovou revitalizaci objektu, optimalizovat provozní prostory a ostatní plochy upravit pro komerční využití, zmodernizovat veškeré veřejně přístupné prostory a vytvořit administrativně provozní zázemí pro zaměstnance Správy železnic. Na nejfrekventovanějších místech vzniknou obchodní jednotky. Bezpečnost cestujících se zvýší vytvořením hlavního vchodu do výpravní budovy přímo z Lannovy třídy. Celá trasa z prostoru podchodů pod nástupišti přes budovu až na Lannovu třídu bude nově plně bezbariérová.