Další úpravy přibudou zanedlouho v souvislosti se stavbou Zanádražní komunikace. Za přejezdem u Mladého  se například chystá zaslepenení současné silnice. Na Trhové Sviny pojedou řidiči nově malou  oklikou. Po vozovce, která už se začíná rýsovat v poli nedaleko hřbitova. Na křížení nové vozovky a Zanádražní komunikace se pak uplatní tak zvaná spirálová křižovatka.

Uvedené plány potvrdil  Českobudějovickému deníku  Antonín Krák, radní Jihočeského kraje pro dopravu. Kraj je hlavním investorem Zanádražní komunikace, po níž mají první auta u Mladého projet do konce roku.

Zmíněná novinka – spirálová křižovatka bude mít větší kapacitu odbavených vozidel, ale v samotné křižovatce už nebude možné přejíždět mezi pruhy.

Podle českobudějovického zastupitele Stanislava Rataje proto bude velmi důležité správné řazení řidičů 
do pruhů už před křižovatkou. A zastupitel varuje, že pro mnoho automobilistů to nebude jednoduché. „Osvěta by měla začít co nejdříve," upozorňuje Stanislav Rataj 
s tím, že připravované dopravní značení podle něj není ideální.

Mírné výhrady má zastupitel i k nově dobudované křižovatce v Novohradské ulici. Když je na ní kloubový autobus a na výjezdu má proti sobě kamion, bývá podle Stanislava Rataje na silnici „těsno".

„Udělali ho dost na vostro," míní například na adresu kruhového objezdu i Jiří Vretos z Trhových Svinů.

Projektant Dušan Cichra z pražské firmy IKP, která dokumentaci pro nový kruháč připravovala, však namítá, že křižovatka je navržena v souladu s normou. Také se braly v úvahu předpokládané dopravní zatížení a stávající zástavba v daném místě. Od kruhového objezdu v Novohradské ulici bude dál do Suchého Vrbného do konce roku otevřena Zanádražní komunikace, po většině trasy mezi Mladým a Suchým Vrbným bude mít čtyři pruhy.

Dva postranní byly původně podle Dušana Cichry určeny pro parkování, ale nakonec se rozhodlo, že i ty budou sloužit jízdě. „Prvotně se sice mělo jednat o dvoupruh, ale oddělený středním pásem, a se souběžným parkovacím pruhem. Toto uspořádání mělo 
v budoucnu umožnit využití úseku jako čtyřpruh. Poslední schválená verze dokumentace již byla přímo řešena jako dělený čtyřpruh. Šířkově se však jednalo o shodné uspořádání i v předchozích verzích návrhu," popisuje úvahy kolem uspořádání komunikace Dušan Cichra.

Podle Stanislava Rataje, který se o průjezdné čtyři pruhy zasazoval, je to dobře, protože půjde o úsek, který bude zároveň přivaděčem 
na dálnici.

Obyvatelé Suchého Vrbného se nyní kvůli postupující stavbě Zanádražní komunikace musejí vypořádat s uzavírkami v ulicích Jana Masaryka a v Hluboké cestě. Alespoň částečnou kompenzaci jim nabízí radnice v podobě dočasných panelových cest. Teď mezi nimi dochází ke střídání stráží.

Provizorní panelová komunikace, sloužící od loňského listopadu pro jednosměrné převedení osobní dopravy 
z ulice V Hluboké cestě podél trati na ulici Jana Masaryka
a na Novohradskou se  4. srpna uzavřela. „Hlavním důvodem zákazu vjezdu jsou pokračující stavební práce 
na čtvrté etapě Zanádražní komunikace," vysvětluje důvod změn za českobudějovickou radnici náměstek primátora Kamil Calta.

„Faktem je, že si řidiči na toto provizorium poměrně rychle zvykli, ale nyní už mají k dispozici novou objízdnou trasu přes stavbu," dodává Kamil Calta s tím, že nová trasa vede ulicí Jana Masaryka a kolem hřbitova na Srubec, což je vlastně v sousedství panelové komunikace.

Pro řidiče je Zanádražní komunikace dlouho očekávaná. „Jednoznačně to bude krok k lepšímu," říká Stanislav Rataj. Jiří Vretos z Trhových Svinů pak připomíná, že díky nové silnici se bude možné lehce dostat na Rudolfovskou ulici nebo až na Pekárenskou. A v podstatě 
za stejný čas, pokud nebude příliš hustý provoz, jaký by byl potřeba jen na Novohradské k dojetí na Mánesovu ulici, zejména pokud jsou dole závory na železničním přejezdu u dopravního podniku.

Podle krajského radního pro dopravu Antonína Kráka se předpokládají celkové výdaje na etapu Zanádražní komunikace mezi Mladým 
a Suchým Vrbným ve výši 184 milionů korun, většinu pokryje evropská dotace.