Nejnověji zatím byla na Českobudějovicku zahájena stavba na úseku Bošilec – Ševětín. „V únoru jsme od investora převzali staveniště. Aktuálně probíhají přípravné práce – skrývka ornice, přeložky sítí a demolice objektů v trase dálnice," popsal tiskový mluvčí Metrostavu Vojtěch Kostiha současné práce za sdružení firem, které zakázku realizuje. Zajímavostí tohoto úseku bude most na Bukovském potoce, který umožní i podchod losů, protože leží na jejich migrační trase.

Most bude mít kvůli tomu jinou konstrukci, aby se získalo pro zvěř více místa. „Na ostatních mostech je použit tak zvaný dvoutrám a tady je to desková nosná konstrukce, která zvýší podchodnou výšku a umožní tak pohodlný průchod 
i losům s parohy," dodává Vojtěch Kostiha.
Mezi Veselím nad Lužnicí a Úsilným ještě zbývá zahájit práce na posledním, čtvrtém úseku Ševětín – Borek. Výběrové řízení na tuto stavbu už ale zná vítěze. Podle tiskového mluvčího Ředitelství silnic s dálnic ČR Jana Studeckého vyhrála firma Eurovia. 

Čtvrtý úsek D3Od července by se mohl začít stavět v regionu další úsek dálnice D3. Vítězem výběrového řízení na trasu Ševětín – Borek se stala Eurovia, která nabídla cenu 933 milionů korun. 

Už na podzim chce podle optimistických odhadů Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) České republiky zahájit stavbu dálnice D3 na úseku Úsilné – Hodějovice. Stále ale není úplně jisté, jak to bude se sjezdy z dálnice u jihočeské metropole. Bez problémů je asi jen mimoúrovňová křižovatka u Úsilného. V první fázi stavby dálnice se pravděpodobně nebudou realizovat sjezdy u Hlinska 
a Hodějovic. Podle tiskového mluvčího ŘSD Jana Studeckého se v první fázi stavby počítá jen se sjezdem Pohůrka. Sjezd u Hodějovic by se mohl stavět podle náměstka primátora Františka Konečného až někdy později, ve 2. fázi realizace úseku dálnice u Českých Budějovic. Hodně může napovědět dnešní návštěva ministra dopravy v Českých Budějovicích.

Jak pokračuje stavba dálnice D3.