Jižní tangenta je velkou krajskou dopravní investicí. Jak už dříve uvedl jihočeský hejtman Martin Kuba, postup stavby se v jejím průběhu reorganizoval kvůli usnadnění provozu na trase České Budějovice - Včelná a zároveň s ohledem na co nejjednodušší průjezdnost silnice I/3.
Podle náměstka hejtmana Tomáše Hajdůška se jedná z pohledu rozpočtu o jednu ze zásadních investic kraje letošního roku. Stavba byla zahájena v roce 2021. Protože propojí dálnici D3 a tah České Budějovice - Český Krumlov, jedná se o stavbu, která má význam pro velký region.

Na nové křižovatce mezi Českými Budějovicemi a Včelnou se na úrovni s okolním terénem pohybují po svých trasách vlaky, pěší a cyklisté. A „v suterénu“ vznikla kruhová křižovatka určena autům, která se sem dostanou od Budějovic z Lidické, Včelné, od silnice I/3 a také od Roudného. Další výjezd pak směřuje k Boršovu nad Vltavou. Jižní tangenta se staví kvůli propojení silnice I/3 nedaleko Včelné a dálnice D3 u Roudného.
Stezku pro pěší a cyklisty se naučili rychle využívat obyvatelé Budějovic i Včelné, protože umožňuje klidnější putování vedle frekventované komunikace pro auta. Význam pro silniční provoz je v tom, že v místě kruháče novou úpravou zmizel úrovňový železniční přejezd pro auta. Hlavní vliv na silniční provoz se ale ukáže až po plném zprovoznění celé Jižní tangenty.
Jižní tangenta spojí silnici I/3 a D3 u Roudného. Na snímku kruhová křižovatka mezi Českými Budějovicemi a Včelnou.
Z velkých dopravních investic Jihočeského kraje v současnosti běží příprava rekonstrukce mostu Kosmonautů v Budějovicích. Kraj už vyhlásil architektonickou soutěž a do 11. července mají předkládat návrhy, z nichž porota vybere finalisty. Kraj je také investorem už zahájené generální rekonstrukce Nového mostu v Týně nad Vltavou.