Konec proplétání krajským městem, aby se řidiči dostali na výpadovku na Třeboň. To slibuje nová silnice, která roste od Okružní ulice směrem k Nádražní ulici. Stručná charakteristika komunikace zní: osm set miliónů korun, čtyři pruhy vozovky a čtyři mosty. Na čtvrtém mostě už se připravují poslední větší práce, ostatní jsou před dokončením.

„Byla by to zkratka proti objíždění po Pražské,“ říká o nové silnici Ivan Fabián z Českých Budějovic. Podle Fabiána by to využili nejen ti, kteří míří na výpadovku na Lišov a dál do Třeboně. „Na Okružní se jezdí hodně třeba ke stavebním firmám,“ připomíná Fabián.

Připravovaná komunikace se oficiálně nazývá Propojení okruhů a jezdit se po ní má už na podzim. „Prvního listopadu bude možné slavnostně otevřít,“ slíbil včera Deníku František Fryš, výkonný ředitel divize silničního stavitelství firmy SWIETELSKY stavební s. r. o. Firma SWIETELSKY a společnost EUROVIA jsou v čele sdružení firem, které stavbu provádí. Terénní a jiné dokončovací práce ale budou trvat i po zprovoznění silnice pro automobily.

Teď by se s trochou šikovnosti dala trasa nové komunikace projet s automobilem, kterému nevadí občasný výmol. Na větší části silnice je dokonce i položen asfalt a dokončená jsou i napojení na Okružní a Nádražní ulici.

Chvíle největší slávy pro Propojení okruhů, však nastane v okamžiku, kdy začne rekonstrukce železničního koridoru na trase Nemanice – České Budějovice. Tehdy má Propojení okruhů spasit krajské město.

Hlavně příští rok, kdy bude muset nahradit Rudolfovskou ulici a nabídnout náhradní cestu na Třeboň. „V dubnu 2011 uzavře stavba železničního koridoru podjezdy v Rudolfovské a Pražské ulici,“ vysvětlil náměstek primátora František Jelen. Dodal, že kdyby v té době neexistovalo Propojení okruhů, tak by hrozil Budějovicím dopravní kolaps.

Jelen také připomněl, že před časem silnici hrozilo zakonzervování a nedokončení. Budějovická radnice chtěla v takovém případě sáhnout až k blokádě stavby koridoru. Potřebné finance ale nakonec Státní fond dopravní infrastruktury poskytl, a tak už by nemělo dokončení komunikace nic bránit.
„Mohli už by to protáhnout i dál na Prahu,“ říká s lehkou nadsázkou k Propojení okruhů zástupce řidičské obce Ivan Fabián. Pojmenovává tak další dopravní problém, který v krajském městě čeká na řešení, a sice spojení dálnicí s hlavním městem.