Nákladní soupravy jeho firmy Jezdí hlavně do Rakouska a Itálie. Majitel jihočeské spediční firmy Corax Jiří Koutník proto uzavírku železničního přejezdu v Kaplici Nádraží, která veškerou dopravu z hlavního tahu E55 od pondělí odkloní na objízdné trasy, vnímá jako velkou nepříjemnost. Soupravy těžší 12 tun při cestě z Českých Budějovic do Dolního Dvořiště najedou místo obvyklých 40 hned 90 kilometrů. „To znamená vyšší náklady. A silnice přes Černou v Pošumaví a Vyšší Brod, kudy vede objízdná trasa, není zrovna stavěná na kamiony,“ poznamenal Jiří Koutník.

Nicméně oprava je nutná. Mluvčí Správy železniční dopravní cesty Pavel Tesař řekl, že kvůli nevyhovujícímu stavu železniční konstrukce nyní vlaky přes přejezd v Kaplici Nádraží musejí jezdit nižší rychlostí. A zabrat dostávají i nápravy aut. V rámci týden trvajících prací dělníci zrekonstruují přejezdové zařízení, stejně jako tzv. železniční svršek v délce asi 70 metrů. Přejezd nově zabezpečí i závory, které tu nyní chybí.

Objízdná trasa pro vozidla do 12 tun povede od Budějovic přes Trhové Sviny, těžší auta budou muset přes Český Krumlov, Černou v Pošumaví a Vyšší Brod. V Krumlově už se bojí, že tady provoz značně zhoustne. Starosta Dalibor Carda požádal řidiče, aby se obrnili trpělivostí. „Situaci budeme sledovat, jsme připraveni pružně reagovat – například změnou nastavení semaforů,“ doplnil.

Provoz zhoustne i na dalších místech. Osobní auta mířící z Krumlova do Kaplice budou muset přes Přídolí, těžší vozidla přes Větřní a Rožmberk nad Vltavou.

Změny čekají rovněž cestující autobusy. Petr Kocar, ředitel divize osobní dopravy společnosti GW Bus patřící do skupiny Jihotrans, upřesnil, že autobusy na trase Budějovice – Kaplice budou uzavřený přejezd objíždět přes blízkou osadu Výheň. „Malým zpožděním spojů se zřejmě nevyhneme,“ upozornil Petr Kocar.