Hlavní změnyDopravní podnik přidá autobusy na linkách 12 a 18.
Příští rok začne zkušební provoz do čtvrti Švábův Hrádek.
Kvůli změně příjezdů vlaků se posune odjezd ze zastávky Nádraží u některých spojů o 5 minut dříve. Týká se linek 5, 6, 10, 11, 12, 13, 16, 19 a 21.

Tarify MHD v krajském městě zůstanou příští rok stejné, jako jsou letos. Chystá se ale i zkušební provoz do nových lokalit.

Zkušenost s dopravou na Okružní má například osmačtyřicetiletá Helena Studená z Českých Budějovic. Jezdila až do své nemoci přes půl roku den za dnem na Okružní ulici do zaměstnání autobusem. „Spoje byly příšerné," vzpomíná.

„Lidé se v podstatě nemohli normálně ráno dostat do práce," říká Helena Studená s tím, že ze zastávky museli jít i dost daleko, podle toho, kterým vchodem vstupovali do práce. Nejhorší byla situace v sobotu a v neděli, teď by se měla zlepšit.

Novinkou bude zkušební zavedení MHD do čtvrti za Stromovkou. „Obdrželi jsme žádost občanů. Snažíme se jí vyhovět," vysvětlil primátor Juraj Thoma.

Do rozrůstající se rezidenční čtvrti 
u Švábova hrádku by autobusy mohly začít jezdit za pár týdnů. Podle Radka Filipa, vedoucího oddělení řízení dopravy v budějovickém dopravním podniku, se nyní vyřizuje s magistrátem potřebná administrativa.

Pokud vše půjde dobře, lze zahájení provozu předpokládat v horizontu několika týdnů. „Zprvu by se mělo jednat o spoje určené zejména pro přepravu dětí do škol na sídlištích Čtyři Dvory a Máj," uvedl Radek Filip 
s tím, že v budoucnu předpokládá městský generel dopravy propojení lokality i se středem města.

Radnice doporučila nasadit malé vozy. „Dopravní podnik vypracoval dvě varianty, 
z nichž jedna počítá pouze se školními spoji ráno a odpoledne a druhá s celodenním pokrytím této oblasti," uvedl primátor Juraj Thoma.

Zkušební provoz má podle primátora ukázat, jestli bude MHD zavedena do této části města natrvalo. Zajíždět tam nyní budou krátké autobusy. „Doporučil jsem dopravnímu podniku, aby si zkušebně zapůjčil i menší vozy, minibusy, které by do budoucna pro obsluhu takovýchto rezidenčních čtvrtí byly ideální – je to příležitost ověřit je v ostrém provozu," doplnil primátor Juraj Thoma.

Dopravní podnik hospodaří každý rok s takzvanou prokazatelnou ztrátou, kterou kryje město. Za rok 2013 má ztráta činit asi 200 milionů korun. Pokryjí ji město –  174,2 milionu, Jihočeský kraj – 10 milionů a obce v okolí Českých Budějovic – 13,4 milionu.