„Krajský úřad, Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), Policie ČR a další instituce se shodly na tom, že okružní křižovatka bude lepší než křižovatka se světelnou signalizací," uvedla Kateřina Koželuhová a dodala, že při dané intenzitě dopravy bude nejméně ovlivněna její plynulost.

Ve hře ale bylo několik řešení. Zvažovalo se i napojení na stávající silnice u Makra 
a od Úsilného. Podle starostky Hrdějovic Jany Lepičové ale 
s napojením jinde nesouhlasila Policie České republiky (Policie ČR se na dotaz Deníku do uzávěrky nevyjádřila). Lepičová poukázala na to, že navíc  s příslušnou změnou územního plánu a novou křižovatkou všechny odpovědné instituce souhlasily. „Kdyby to někdo seshora zakázal, tak my s tím nic nezmůžeme," říká Jana Lepičová.

Studie, která zkoumala například napojení na starší kruháč u Borku, ukázala podle Josefa Pešla, ředitele jihočeské pobočky ŘSD, že by objezd byl  přetížen. Nakonec tedy vznikla se souhlasem ŘSD další kruhová křižovatka. Musela ale dostat od centrály ŘSD v Praze výjimku, protože je  na silnici I. třídy blíž než sto metrů od další křižovatky.

Proti nebyly ani České Budějovice. Nový kruháč je za jejich katastrem a tak podle tiskové mluvčí radnice Jitky Welzlové nemělo město možnost celou záležitost ovlivnit.