„Krajský úřad, Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), Policie ČR a další instituce se shodly na tom, že okružní křižovatka bude lepší než křižovatka se světelnou signalizací," uvedla Kateřina Koželuhová a dodala, že při dané intenzitě dopravy bude nejméně ovlivněna její plynulost.
Ve hře ale bylo několik řešení. Zvažovalo se i napojení na stávající silnice u Makra
a od Úsilného. Podle starostky Hrdějovic Jany Lepičové ale
s napojením jinde nesouhlasila Policie České republiky (Policie ČR se na dotaz Deníku do uzávěrky nevyjádřila). Lepičová poukázala na to, že navíc s příslušnou změnou územního plánu a novou křižovatkou všechny odpovědné instituce souhlasily. „Kdyby to někdo seshora zakázal, tak my s tím nic nezmůžeme," říká Jana Lepičová.
Studie, která zkoumala například napojení na starší kruháč u Borku, ukázala podle Josefa Pešla, ředitele jihočeské pobočky ŘSD, že by objezd byl přetížen. Nakonec tedy vznikla se souhlasem ŘSD další kruhová křižovatka. Musela ale dostat od centrály ŘSD v Praze výjimku, protože je na silnici I. třídy blíž než sto metrů od další křižovatky.
Proti nebyly ani České Budějovice. Nový kruháč je za jejich katastrem a tak podle tiskové mluvčí radnice Jitky Welzlové nemělo město možnost celou záležitost ovlivnit.
Nepřehlédněte:
Bytová družstva se ocitla v pasti. Neplatiče již nemohou vyhoditNa řidiče čeká u Borku na pražské silnici nový kruhový objezd
České Budějovice - Nová kruhová křižovatka byla podle tiskové mluvčí krajského úřadu Kateřiny Koželuhové u Borku nejvhodnějším dopravním řešením, když bylo třeba komunikačně napojit sousední pozemky.
Kliknutím zvětšíte
Druhá kruhová křižovatka u Borku je kousek od té první.
|
Foto: Deník/Jaroslav Sýbek