Neobvyklou kulisu měl začátek včerejšího jednání českobudějovického zastupitelstva. Na radnici dorazila zhruba dvacítka rozhořčených občanů, kteří přišli bojovat proti provozu linky číslo 13 na nové trase v Suchém Vrbném. Nechyběly ani stesky, že českobudějovičtí radní dbají více zájmů dětí ze Srubce než občanů Suchého Vrbného.
„Křižovatky nemají potřebné parametry, každou chvíli tam autobusy couvají, každou chvíli jsou slyšet plechy,“ zmínil některé problémy z pohledu občanů přímo v zastupitelstvu Libor Zemanec.
Pavel Vácha upozornil, že se u jeho domu objevily v důsledku provozu těžkých vozidel praskliny a autobusy na nové trase zkritizoval i jinak. Na sérii fotografií ukázal, jaký chaos občas panuje, když u školy zastaví na nové zastávce autobus a děti přebíhají, kde nemají.
Vše se točí kolem částečného přesunu linky číslo 13 z Ledenické do Brigádnické ulice. Linka číslo 13 změnila svou tradiční trasu při rekonstrukci Ledenické ulice. Začala jezdit Brigádnickou ulicí. Ve chvíli, kdy rekonstrukce skončila, autobus se měl vrátit na Ledenickou. Jenže začaly dohady, zda nezůstane na provizorní trase napořád.
Radní nakonec rozhodli, že budou Brigádnickou ulicí jezdit jen některé spoje, jako školní autobus. Ani s tím ale občané nesouhlasí. Ladislav Sojka včera například vypočítával spoje jeden po druhém a většinou z jeho úst zaznělo, že vystoupil i jeden nebo dva školáci. Jen čtyři spoje za celý den byly skutečně vytížené dětmi. S kritikou na adresu vedení radnice nešetřili ani někteří zastupitelé. Josef Průcha například poukázal na skutečnost, že to není tak dlouho, kdy se vkládaly velké finance do Ledenické ulice, aby po ní mohly bez problémů jezdit autobusy.
„Nedlouho poté dospěje rada města k tomu, že pustíme dopravu do Brigádnické ulice,“ zapochyboval Průcha o koncepčnosti přístupu rady města. Varoval, že za další čtyři roky bude třeba opravit zase Brigádnickou a takový postup podle Průchy nemá oporu ani v zájmech města, ani v zájmech občanů.
Podle náměstka primátora Františka Jelena ale odbor dopravy provoz autobusů v Brigádnické ulici povolil, a to by se nestalo, kdyby ulice neměly potřebné parametry. Jelen odmítá i názory, že provoz autobusů ničí domy nebo kanalizaci. „Pouze statický posudek může prokázat vliv dopravy na statiku domů,“ uvedl Jelen s tím, že autobusy nejsou jedinými těžkými vozidly, která projíždějí ulicí. A kanalizace je místy téměř stoletá. Především ale zastupitelé při jednání několikrát zdůraznili, že nemají v úmyslu postupovat proti zájmům obyvatel Suchého Vrbného. Předložený návrh změny územního plánu se tedy ani nezačal posuzovat. Rada města zároveň prověří, jaký vliv má na dopravu v lokalitě provoz školních autobusů.