Počítají se položky v účtech lépe, když kolem vás zní celé dny samá hudba?
Před několika lety jsme měli kancelář nad téměř neodhlučněnou učebnou bicích nástrojů a vzhledem k tomu, že mám při práci ráda klid, byly to pro mě krušné časy. Procházím ale velmi ráda školní chodbou, když se za dveřmi tříd ozývají tóny skladeb a zní hlasy zpěváků, a vše se mísí v neopakovatelnou hudební směsici. Škola má celkově krásnou atmosféru 
a pracuje se mi tam moc hezky.

Lze stručně představit školu, aby měl čtenář představu 
o tom, co všechno se vejde do nenápadné budovy?
Naše škola oslavila v roce 2011 dvacet let samostatné existence, patří k největším základním uměleckým školám 
v Jihočeském kraji, pracuje 
v ní padesát pět zaměstnanců a v tomto školním roce nastoupilo ke studiu téměř 900 žáků, kteří studují v hudebním, výtvarném a literárně dramatickém oboru. 
Naši žáci mají možnost svou individuální výuku rozšířit 
o zpěv ve sborech a hraní v orchestrech, ti nejtalentovanější odcházejí připraveni 
na studium středních uměleckých škol. Kdosi moudrý řekl, že by se každé dítě mělo věnovat sportu, aby posilovalo tělo a nějakému druhu umění, aby rozvíjelo své myšlení, cítění, fantazii a obohacovalo si duši. 
O to usilujeme.

Sídlíte jen na Piaristickém náměstí v části areálu bývalého kláštera nebo i někde jinde 
ve městě či okolí?
ZUŠ Piaristické náměstí má ještě pobočky v základních školách Lišov, Hluboká 
nad Vltavou a Rožnov v Českých Budějovicích, kde nabízíme výuku žákům, kteří 
z nějakých důvodů nemohou dojíždět do hlavní budovy 
na Piaristickém náměstí, kde se odehrává naprostá většina naší činnosti, včetně žákovských koncertů.

Pomáhají škole sponzoři a granty nebo je živa jen z peněz od státu a žáků?
Škola využívá ke své činnosti dva zdroje příjmů. Prostředky na platy zaměstnanců poskytuje ministerstvo školství 
a z příspěvků, které za výuku hradí žáci, je financován provoz školy.

Jak složité je sehnat peníze třeba na kvalitní klavír a kolik stojí?
Vzhledem k tomu, že se ceny mistrovských nástrojů pohybují v řádech desetitisíců, statisíců, v případě klavírů dokonce i miliónů korun, znamená jejich pořízení dlouhodobé shromažďování finančních prostředků. S částí nákladů může pomoci poskytnutím grantu zřizovatel, kterým je Jihočeský kraj.

Hrají učitelé na své nástroje nebo mají erární od školy?
Při výuce mají učitelé k dispozici školní nástroje, ale pokud jsou mimo vyučování aktivními hudebníky, musejí pochopitelně vlastnit své.

Když jste studovala, napadlo vás, že jednou budete dělat účetní v ZUŠ?
Do ZUŠ jsem nastoupila po mateřské dovolené na poloviční úvazek jako záskok 
za nemocnou paní účetní. Že se situace vyvine tak, že budu ve stejné kanceláři po 21 letech, jsem opravdu nepředpokládala, ale jsem za to velmi ráda.

Jak se člověk stane účetním, bavila vás čísla a matematika už v dětství, nebo jste k nim našla náklonnost až později?
Myslím, že každý chce být zpěvačkou, spisovatelem, popelářem, nebo kosmonautem a někoho se snem o účetnictví bychom asi hledali těžko. Školu s ekonomickým zaměřením jsem zvolila spíš z nouze. Zajímala mě vždycky hlavně literatura, bez přestání jsem četla, středoškolská léta jsem prožila na recitačních soutěžích a ve školním divadelním souboru. Měla jsem tedy stejné zájmy jako žáci literárně dramatického oboru naší školy. S čísly jsem se spřátelila až v zaměstnání 
a i když práce účetní možná vypadá nudně, je to občas pořádný adrenalin, neustálý tlak termínů, stále se měnící předpisy a odpovědnost. Bez ohledu na to dělám svoji práci ráda a navíc pomáhám žákům naší školy, aby se potkali 
s uměním, a to dává mé práci smysl.