U českobudějovického nově opraveného vlakového nádraží je nyní nový výkop poblíže místa, kde byl na severní straně objektu zřízen při velké rekonstrukci nový vstup do budovy.

Podle Dušana Gavendy, mluvčího Správy železnic, se v přednádražním prostoru jedná o neplánovaný výkop kvůli odstranění havárie kanalizace. V pátek 23. února 2024 byla v místě rozebrána zámková dlažba a spolu se stavebními dělníky se na odstranění havárie kanalizace podílel i speciální vůz firmy, která se věnuje těmto pracím.

Vlakové nádraží bylo po velké rekonstrukci otevřeno opět celé pro cestující v pondělí 5. února 2024. Od sklepů až po střechu se nádraží opravovalo od roku 2020. Správa železnic sáhla ke generální rekonstrukci odbavovací budovy, protože stav chátrajícího objektu byl dlouhodobě kritizován a považován za ostudu jihočeské metropole. Zvnějšku dokonce odpadávala omítka a uvnitř už také vše neodpovídalo požadavkům na moderní cestování.

close Výkop u českobudějovického vlakového nádraží. info Zdroj: Deník/Edwin Otta zoom_in Výkop u českobudějovického vlakového nádraží.

Proměnila se nejen budova, ale také její nejbližší okolí. Například severně od budovy, v místě, kde do roku 2009 stála historická lokomotiva zvaná Kafemlejnek, vzniklo zákoutí s lavičkami. Objekt dostal fasádu v pískové barvě a obnova se dotkla i orlů na nárožích hlavní budovy nebo velkého reliéfu nad vchodem. V památkově chráněném nádraží jsou restaurované i vnitřní výzdoby odjezdové a příjezdové haly. Odbavovací nádraží osobní přepravy bylo poprvé uvedeno do provozu v roce 1908.

Právě v místě, kde vzniklo nové zákoutí s lavičkami, se v pátek kope kvůli havárii kanalizace.