Na příští rok se totiž chystá rekonstrukce odbavovací haly a zároveň bude zadána studie budoucí podoby přednádražního prostoru. Podle náměstka primátora Viktora Lavičky by Budějovice chtěly, aby se také zvážila možnost „schování“ části automobilového provozu před nádražím pod zem. „Před budovu už by se měly dostat jen vozy městské hromadné dopravy,“ přibližuje představy radnice o možných změnách Viktor Lavička. Ostatní auta by vyjížděla na povrch až u viaduktu v Rudolfovské třídě.

Nový nadchod nebo podchod by zase mohl spojit Žižkovu třídu s Pětidomím na druhé straně kolejí. Ve hře jsou různé varianty úprav. Město i SŽDC pak počítají s tím, že jižně od nádraží vznikne cyklověž.

Širší uspořádání lokality, které by nyní navrhla studie, je ale věcí vzdálenější než rekonstrukce nádražní haly. Ta se chystá už příští rok. Podle Marka Illiaše z tiskového oddělení SŽDC má akce začít do poloviny příštího roku. Předpokládané náklady činí 580 milionů korun.
„Bude se rekonstruovat celá výpravní budova včetně navazujících přízemních křídel pod prvním nástupištěm,“ říká Marek Illiaš. Opravy čekají fasádu, střechu, interiéry a nově se například navrhuje hlavní příchod do budovy směrem k Lannově třídě. Také zázemí pro cestující se má zásadně modernizovat. Z centrální haly by měly být do jiných prostor přesunuty třeba prodejní stánky.