„Nejsou tam lavičky ani žádné přístřešky, aby si tam lidé sedli, když čekají na vlak,“ stěžuje si místní obyvatelka Jana Vlčková na nově vybudované perony. Místo nástupního ostrůvku mezi kolejemi tu totiž vyrostly dva perony. Ty jsou od sebe odděleny jednak kolejištěm a také železničním přejezdem pro automobily. Tudy musí přecházet koleje i cestující.


A to je další trn v oku místním. „Nejvíc lidi jezdí do Budějovic, takže všichni to musí celé oběhnout na druhou stranu,“ popisuje od nádražní budovy v Nové Vsi Jana Vlčková.


„Perony pro oba směry jsou proti sobě a přechod je uprostřed mezi nimi. Vlak zastaví vždy před přechodem,“ zdůraznil mluvčí Českých drah Ondřej Kubala s tím, že je to jeden z nejbezpečnějších způsobů. Dvoukolejová moderní zastávka je navíc bezbariérová.


„Kdo jezdí vlakem, nadává. Nikdo tu není spokojený,“ dodává Jana Vlčková. Perony jsou podle ní navíc příliš krátké a lidem vystupujícím ze zadních vagonů vlaku prý hrozí, že budou skákat místo na nástupiště do pole.


Vlaková zastávka ale zatím v provozu není. Na trati z krajské metropole do Českých Velenic, která se modernizuje, totiž stále pokračují výluky.