Na většině čerpacích stanic, tak zaplatí řidiči aut s dieselovými motory za litr pohonné látky více, než za litr benzinového Naturalu 95.

„Sice už s naftovým autem jezdím déle, ale pořád vyšší ceny jsou znát. Kdybych si teď měl kupovat jiné auta, tak rozhodně sáhnu po benzinovém motoru. Protože toho tolik zase nenajezdím, aby se mi to vyplatilo,“ krčí rameny při tankování do svého Pegueotu 406 řidič Petr Weis.
Jeho slova potvrzuje i majitel českobudějovického autobazaru Duo Pavel Hřebík.

„Pokud vedle sebe postavíme devatenáctistovku tédéíčko a benzinovou jedna šestku, tak se prodeje hodně vyrovnaly. V posledních letech to znát je, auta s dieselovými motory jsou na ústupu,“ podotkl včera Hřebík.

Hodně veliké problémy mají s cenou nafty i zemědělci, kteří jsou na této pohonné hmotě závislí. „Samozřejmě, že pociťujeme zvyšování cen nafty. Navíc teď stojíme před nesložitějším obdobím roku, ale ceny našich výstupů s cenami nafty vůbec nesouvisí. Například máme propad mléka za čtvrtletí o korunu a deset haléřů,“ podotkl včera Zdeněk Houška ze Zemědělského družstva Skalka Jankov. „Za rok spotřebujeme sto padesát tisíc litrů nafty,“ dodal Houška.
Stoupající cena dieselu dělá vrásky také drobným podnikatelům. „Určitě je to znát. Ale zdražovat? To se musí napřed průměrně srovnat s ostatními dopravci a pak až něco vymýšlet. Jen tak hned zdražovat služby zase nejde,“ míní majitel českobudějovické autodopravy Pavel Hron.