Napálil vás obchodník nebo jste podlehli klamavé reklamě? Nejste sami. Lidem, kteří se ocitli v nouzi nebo se cítí podvedeni kvůli špatně uzavřené smlouvě pomáhá od roku 1999 Sdružení obrany spotřebitelů Jihočeského kraje.

„Loni jsme pomáhali spotřebitelům ve více než 3200 případech, což je dvakrát tolik než v roce 2008,“ uvedla Libuše Oulehlová, předsedkyně sdružení, jehož činnost se většinou zaměřuje na nevýhodné finanční služby nebo kupní smlouvy.

„Nespokojených občanů přibývá, na zvýšený počet našich klientů má vliv i nově otevřená pobočka v Táboře. Loni jsme také řešili 102 případů mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, z nichž 69 dopadlo kladně. “

Libuše Oulehlová tvrdí, že nekalou, klamavou a agresivní reklamou jsou nejvíce ohroženi senioři, zdravotně postižení, rodiny s dětmi nebo studenti. „Pořádáme proto i besedy a přednášky na školách a pro veřejnost, učíme lidi finanční gramotnosti, aby nepodléhali reklamám na nevýhodné půjčky. Loni jsme například řešili přes stovku případů osobního bankrotu.“

Aby sdružení mohlo lidem pomáhat, potřebuje prý na roční provoz 200 tisíc korun. „Zatím jsme dostali podporu od vedení Tábora i Českých Budějovic a čekáme, zda nás podpoří Jihočeský kraj,“ dodává Libuše Oulehlová.
Den15. březen byl vyhlášen Evropským dnem ochrany spotřebitele.

Otevřené pobočky: České Budějovice, Senovážné nám. 13 – otevřeno pondělí a čtvrtek: 10 – 14 hodin, středa: 14 – 18 hodin.

Tábor – kancelář poslance J. Babora, Vančurova 2904, otevřeno 1. a 3. úterý v měsíci od 13 – 17 hodin.