„Jde to teď hodně. Určitě má počasí vliv. Nápojů se prodává víc,“ popsala včera situaci v Konzumu Pils v Litvínovicích u Českých Budějovic Gabriela Dřízhalová.


Počasí se projevilo i v supermarketu Terno v Českých Budějovicích. „Nejvíc se prodávají neochucené vody,“ uvedl vedoucí provozu Martin Lafata. Favoritem je v Ternu značka COOP, jíž se prodají stovky balení denně. Podle Lafaty prodej nealko nápojů oproti jiným obdobím roku vzroste v letních vedrech zhruba o polovinu.

„Spíš nesladké věci,“ potvrdil hlavní prodávaný sortiment Jiří Vretos z hostince Na návsi ve Strážkovicích. „Hodně se začalo pít i nealko pivo,“ připomněl Vretos dlouhodobější tendenci poslední doby. Růst prodejů nealkoholického piva už delší dobu registrují i pivovary a reagují na ni.
„V loňském roce jsme začali plnit PITO do sudů, což se ukázalo jako zajímavý krok, mezi motoristy je po točeném PITU značná poptávka,“ uvedla Dana Machová z Budějovického měšťanského pivovaru, a. s.

Paradoxně ale vysoké teploty podle hostinských klasickému pivu příliš nesvědčí. „Máme restauraci v památníku Jana Žižky z Trocnova. Když je velké horko, lidé jdou raději k vodě,“ říká provozovatel Miloslav Hruška a dodává, že i návštěvníci, kteří dorazí, jsou ve spotřebě střídmější, než když je třeba pod mrakem.

I tady si však všimli rostoucí obliby nealko piva. „Dřív si dali řidiči po obědě jedno malé, teď si dají rovnou nealko,“ zmínil Hruška.
Jeho slova potvrzuje i ti〜skový mluvčí Budějovického Budvaru, n. p., Petr Samec, kde nealkoholické pivo vyrábějí od roku 1991. „Prodej dlouhá léta stagnoval. Zlom nastal v roce 2006,“ uvedl Samec a doplnil, že příčinou by mohl být nový silniční zákon. Letos prodá Budvar za prvních sedm měsíců už 15 000 hektolitrů nealko piva, což je asi o 18 procent víc než loni ve stejném období.

Více ve středečním (30.7.) Českobudějovickém deníku