O to, aby byli marodi co nejspokojenější nejenom s poskytovanou péčí, ale i s dalšími službami, se nově stará manažerka spokojenosti pacientů a zaměstnanců.

„Kvalita a bezpečnost jsou pro nás prioritou. Chceme však také vědět, co naši pacienti případně postrádají v komunikaci s personálem, co jim schází v čekárně, ordinaci a během hospitalizace. A následně tyto informace využít při dalším zlepšování poskytované péče," vysvětluje místopředseda představenstva českobudějovické nemocnice  Martin Bláha.

Jak  zdůrazňuje samotná manažerka spokojenosti Iva Nováková, už její první kontakty s pacienty přinesly drobná vylepšení. „Lidé si hodně stěžují na to, že se v areálu nemocnice i na některých odděleních špatně orientují. Navigace není ideální a chystáme se proto značení jednotlivých pracovišť brzy vylepšit," slibuje. Už nyní na popud pacientů přibyly v nemocnici automaty na kávu a vodní ochlazovače s kvalitní vodou  z nemocničního vrtu zdarma.

Iva Nováková plánuje také vylepšit a rozšířit mezi více klientů dotazníky. Všechny poznatky pak předá na jednotlivá oddělení.

Do rukou manažerky spokojenosti se dostanou i připomínky ke zdravotní péči. „Těmi se zabývá odborná komise, já se snažím předat  její závěry zpět pacientům," vysvětluje Iva Nováková. Usiluje ale také o to, aby se vylepšilo prostředí, v němž nemocní tráví mnohdy dlouhou dobu.

„Například na oddělení následné péče chceme zútulnit pokoje tak, aby tu bylo vše, co pacient potřebuje. Znamená to například více televizí doplněné třeba o bezdrátová sluchátka, aby jeden pacient nerušil druhého, zaměříme se na pořízení komfortních bezpečnostních prvků, jako jsou třeba madla v koupelnách, chystáme i barevnou výmalbu," nastiňuje.

V mnohém nemocnice reaguje na připomínky samotných marodů. „Snažím se na všechny situace dívat očima našich pacientů," zdůrazňuje Iva Nováková. Mnohdy ale s dobrými nápady přicházejí i zaměstnanci. Třeba na dětském oddělení funguje snaha vytvořit takřka domácí prostředí díky barevným pyžamům, civilně oblečenému personálu i drobným dárkům pro malé marody.

A snahu o zlepšení služeb kvitují i pacienti. „Nemocnice se v poslední době opravdu  hodně změnila k lepšímu. Pokoje jsou pohodlné, personál se snaží, chová se mile a vstřícně. Vybavení chodeb i pokojů je dostatečné," pochvaluje si 66letá Věra Křenková.