České Budějovice - Oranžová ING Tour měla v úterý 5. června v podvečer zastávku v Českých Budějovicích. Akce, při níž odborníci z ING Bank N. V. radí lidem jak uchránit úspory před inflací, má mimo jiné překonávat obavy z investování do podílových fondů a ukázat jejich přednosti. Oranžová ING Tour navštívila v červnu celkem šest měst v Česku.

Jste spořiví? To je chvályhodné. Ale možná nevíte, že o část úspor nás vytrvale okrádá inflace. Ta je jedním z důsledků zvýšené poptávky po zboží a službách.

Jak se tomuto skrytému zloději našich peněz bránit? To zájemcům poradili při několika prezentacích v českobudějovickém Clarion Congress Hotelu odborníci v rámci zastávky Oranžové ING Tour.

Jeden z přednášejících, manažer investičních produktů Jan Kaděra, vyzdvihl, že Češi jsou na své tvrdě vydělané peníze velmi opatrní. Mají své úspory rádi v bezpečí, proto je drží na bankovních účtech. Ukázal ale také, co s úsporami udělá inflace. Pokud jsme si nechali pod polštářem nebo na běžném či spořicím účtu v bance stokorunu a nijak ji nezhodnotili, za dvacet let na stejné zboží, na které stačila stovka, potřebujeme průměrně 180 korun. Inflace nám tedy ukrojila téměř polovinu hodnoty.

„Lidé takto o peníze přicházejí,“ vysvětlil Jan Kaděra. Investování do podílových fondů je podle něj způsob, jak efektivně naložit se svými financemi a uchránit je před inflací.

Jan Kaděra ale upozornil, že je při investování třeba zůstat nohama na zemi, mít trpělivost se svou investicí a doporučil také nebát se svěřit finance odborníkům. Jako základ při investování prezentoval Jan Kaděra pět rad. Za prvé: začít a vydržet. Hlavně dlouhodobá držba dluhopisů nebo akcií či vkladů do podílových fondů se vyplatí. Krátkodobé výkyvy jsou běžným projevem trhu. Ale kdo by držel vybranou skupinu akcií od roku 1908 do roku 2018, a to déle než šest let, tak by prodělal jen ve 25 letech a v 88 letech v uvedeném období by byl se svým vkladem v plusu.

K dalším radám patří chápání velikosti rizika investování ve vztahu k možnému výnosu a nečekat krátkodobě velký efekt, ale spíše mírné zhodnocování (což jeden z účastníků akce s úsměvem komentoval tak, že by ale výnosy měly mít bříška - tedy být spíše na úrovni více procent, i když budou v řádu jednotek procent). A poslední radou z "pětice" od Jana Kaděry bylo svěřit se profíkům.

V Českých Budějovicích vystoupil také Petr Žabža, ředitel investičních produktů ING v České republice. "V Oranžové ING Tour se vydáváme za hranice centra, jde o představení produktové nabídky, ukázat, že ING nabízí také podílové fondy," popsal hlavní cíl akce Petr Žabža s tím, že je to zpráva směrem k veřejnosti, že s ING lze nejen ukládat peníze na spořící účet, ale je možné je vložit i do podílových fondů.

Vrcholem večera v Českých Budějovicích byla malá soutěž pro přítomné zájemce o investování. Ti soutěžili v kvízu, který vycházel z obsahu prezentací a ten nejlepší si odnesl poukázku na investici ve výši 3000 korun.

Jak zdůrazňuje šéfka firemní komunikace ING Bank N. V. Veronika Němcová, je k investování s ING Bank N. V. jednoduchá cesta. Veronika Němcová naznačuje i její výhody. Nejdůležitější je svěřit se odborníkům. „Stejně tak jako s operací endoprotézy půjdeme k lékaři, k investování je vhodné svěřit se do péče portfolio manažera,“ uvedla. Ten dokáže vložené peníze nejlépe zhodnotit. Zvažuje desítky až stovky vhodných společností, z kterých seskládá portfolio. To se pak může skládat až z desítek firem. „Začít se dá i se sto korunou. Navíc fondy v základní nabídce ING jsou bez vstupního poplatku,“ vysvětlila Veronika Němcová.

Smlouvu lze otevřít on-line a investiční dotazník klienta navede na vhodný fond. „Nejčastější investice do ING fondů je 500 korun měsíčně,“ uvedla s tím, že typický investor je spíše konzervativní, má opatrný investiční profil.
Oranžová ING Tour měla zastávky také ve Zlíně a Olomouci, v Hradci Králové nebo Plzni.

ING bank má v ČR sedm poboček, zaměřuje se na on-line a digitální nabídku svých produktů a tak lze pohodlně nakládat s investicemi prostřednictvím telefonu nebo internetu i z domova. Banka má v současnosti v ČR asi 400 tisíc klientů, dvě pětiny z nich tvoří ženy.