„Suchej únor podporujeme už několik let, protože tohle propojení nám dává smysl. U našich zaměstnanců musí být nulová tolerance k alkoholu a dopravní podniky věnují kontrolám řidičů velkou pozornost. Rozvíjí se v tomto ohledu i technologie. Do autobusů je možné nainstalovat zařízení, které bez negativního testu na alkohol nenechá řidiče nastartovat,“ říká Tomáš Pelikán, předseda Sdružení dopravních podniků (SDP) ČR. „V Budějovicích probíhá testování řidičů před nástupem do směny na výpravně. Dalšímu testování jsou řidiči podrobováni namátkově v provozu, kam dojíždí traťový dispečer. Denně provede zhruba sto namátkových kontrol," popisuje alkoholové testování jeho mluvčí Barbora Fišer.

Ve vozech najdou cestující letáky, které o výzvě Suchej únor informují. K propagaci využívají i LCD obrazovky ve vozech nebo plakáty na zastávkách i nástěnky ve vozovnách. Osvětu pak dopravní podnik šíří i prostřednictvím Facebooku nebo Instagramu.

Měsíc bez alkoholu

„Zkusit měsíc bez alkoholu vypadá jednoduše. Jenže ve skutečnosti je za tím odvaha zkusit něco nového, schopnost podívat se upřímně sám na sebe, síla vykročit ze zajetých kolejí a jít svou vlastní cestou. To všechno se dá říct taky o umění: z dálky možná žádná velká práce, ale ve chvíli, kdy člověk sám čelí prázdnému plátnu, světlu na jevišti nebo bílé stránce, chápe hodnotu díla úplně jinak. V Sucháči si myslíme, že svoje umění může objevit každý – hledá-li mimo vlastní hranice všednosti a komfortu,” popisuje letošní téma Petr Freimann, ředitel neziskové organizace Suchej únor, která kampaň pořádá. Lidé se mohou zapojit tak, že předvedou pro Sucháč 2023 svoje umění. Mohou se držet svého talentu nebo zkusit něco úplně nového. Dílo pak natočit, vyfotit, nahrát, napsat, namalovat, vysochat, ale hlavně sdílet na internetu na stránkách kampaně.