Od začátku letošního roku řešili zaměstnanci vodohospodářské společnosti ČEVAK okolo 200 takových případů. Každoročně řeší zaměstnanci vodohospodářské společnosti ČEVAk stovky případů.

„Pokud vodoměr zamrzne, v lepším případě praskne jen jeho vrchní sklíčko. Řešili jsme ale i situace, kdy voda vytopila prostory, kde bylo zařízení umístěno,“ popsala mluvčí společnosti ČEVAK Jitka Kramářová. Za výměnu vodoměru majitel zaplatí 1 000 až 1 500 korun, navíc ho může nepříjemně překvapit účet za uniklou vodu. Hlavně na rekreačních chatách a chalupách, kam v zimě lidé přijíždějí jednou za čas, mohou následné škody převýšit samotné náklady za výměnu poškozeného vodoměru.

Upozornění se však týká i majitelů trvale obývaných domů a dalších objektů ve městech a obcích.

„Doporučujeme jim pečlivě uzavřít sklepní okna a vodoměrné šachty, popřípadě vodoměr obalit nepromrzajícím materiálem, například polystyrenem,“ radí mluvčí. Tato minimální opatření by měla zamrznutí vodoměru zamezit.

Pokud vodoměr přece jen zamrzne, lidé by se jej neměli snažit rozehřát otevřeným ohněm. Žár totiž poškodí plastové části vodoměru a zařízení po takovém zásahu většinou stejně nefunguje. Nejlepším řešením v této situaci je obrátit se na nejbližší provozní středisko společnosti ČEVAK a.s. nebo na havarijní linku 800 120 112.