Noční linky měly jako celek padnout za oběť úsporným opatřením. Rada města je chtěla úplně zrušit. „Noční linky jsem využívala. To, že se to omezí, mi zas tak nevadí, ale myslím, že obecně studentům to bude vadit dost,“ říká Marie Mottlová, studentka Jihočeské univerzity, která dojíždí z Jindřichova Hradce.
Právě pro spojení k vlakům a pro lidi z nočních směn mají noční autobusy největší cenu. Poslední vlak přijíždí na českobudějovické nádraží v jednu hodinu po půlnoci. První spoje zase vyjíždějí ve čtyři hodiny ráno.

Bez autobusů by zbývaly jen taxíky nebo odvoz pomocí známých. I proto zazněl v debatách kolem rušení linek názor, že i za vyšší jízdné stojí cestující o jejich zachování.

„Když jsem si před několika dny přečetl výsledky ankety, podle které by byli českobudějovičtí cestující ochotni si za svezení nočním autobusem připlatit, nechtěl jsem tuto myšlenku shodit ze stolu,“ uvedl na adresu pozměněného rozhodnutí rady města primátor Juraj Thoma. Dopravní podnik proto připravil pro středeční jednání rady města variantu, při které by noční linka měla být finančně soběstačná. „Dokazování životaschopnosti noční linky teď mají ve svých rukou cestující,“ říká Thoma.

„Jedna linka je lepší než nic,“ říká Jan Lilák z Českých Budějovic. Mladý muž oceňuje, že autobus obslouží alespoň centrum a rozveze lidi na největší sídliště.
Od 13. prosince tedy do nočních ulic krajského města vyrazí nová linka číslo 50, její trasa povede z ulice Antonína Barcala na sídlišti Máj, přes Polikliniku Sever k nádraží a dál do Rožnova. Druhá konečná bude na náměstí bratří Čapků v Rožnově. Jízdné bude 30 korun. Rada města původně rozhodla, že tři noční linky zruší bez náhrady v rámci úspor.