Úřady ale i policejní služebny, galerie, bankomaty nebo veřejná WC dostaly v mapě podobné barvy, jako na semaforech. Zelená znamená nulové problémy se vstupem, oranžová potíže a červená prakticky nepřístupnou „pevnost", kam se nemůže vozíčkář bez cizí pomoci dostat. Reakce jednotlivých institucí na mapování situace byla někdy až nečekaná.

„Přístupy byly různé," zdůrazňuje Vladislav Pešek, jeden z dobrovolníků, kteří se podíleli na přípravě podkladů. Stalo se například, že v jedné bance řekli, že klientku vozíčkářku klidně obslouží na ulici, když by se nemohla dostat k potřebné přepážce…

„Někde nás ostraha vykázala za ředitelem, někde jsme se setkali s velmi vstřícnými lidmi," připojuje svůj postřeh Přemysl Kabourek, další z dobrovolníků. „Atlas je určen nejen pro spoluobčany s handicapem, ale i pro seniory nebo rodiče s kočárky. Pro všechny, kteří mají sníženou mobilitu," připomněla náměstkyně primátora Ivana Popelová.

Situaci ve městě mapovali handicapovaní poprvé pro mapu, která vyšla v roce 2004. „Tehdy  jsme  zkoušeli i přístupnost hotelových pokojů," zmínil Vladislav Pešek. Tentokrát se mapování zaměřilo podle Jany Švarcové, která přípravný tým vedla, vyloženě na praktické cíle „úředního" charakteru.

Samotné České Budějovice považuje Přemysl Kabourek za „lepší průměr"v rámci České republiky. Podle Jaroslavy Pupíkové ze zastřešující jihočeské organizace zdravotně postižených je ale nepříjemné, že těžko přístupní jsou i někteří lékaři. Někde sice existují třeba zdvihací plošiny pro vozíčkáře, ale nejsou v provozu nebo jsou těžko přístupné.

Dlouholetou osobní zkušenost s jízdou na vozíčku po krajském městě má například i Radek Benýšek ze Ševětína. V centru mu třeba vadí kostky. „Jezdím hodně s babičkou a kostky jsou nejhorší, protože ten vozík musí člověk, který mě veze, naklonit na sebe. Obrubníky jsou pro nás také problém," říká Radek Benýšek a dodává, že je pohyb obtížný, i když se sám snaží pomáhat.

Na delší cesty po městě využívá automobil. „Chodím do školy do Arpidy, tam mě vozí babička autem. Městskou dopravou moc nejezdím. Autem je to snazší," vysvětluje Radek Benýšek.

Autoři atlasu doufají, že jejich práce bude mít i zpětný vliv na důležité instituce.