Projekt agentury Borovka Event rozvířil v zimě na radnici diskuzi nad dotacemi. Ačkoliv kulturní komise projekt podpořila, rada města ho zamítla pro podobnost s jinou plánovanou akcí – multimediální show Vltava žije. Nakonec se vůle přece jen našla a město na Festival světla vyčlenilo částku 250 tisíc korun.

KDO BYL PRVNÍ?
Organizátoři se ale rozhodli od projektu sami odstoupit. Akce Vltava žije, za níž stojí konkurenční firma Art4Promotion (A4P), totiž hodlá festival také rozšířit do celého města, o čemž se v Borovka Event dověděli až po podání žádosti o dotaci s podrobným popisem plánované události. „Je tam spousta Proč a Ale, ovšem my jsme nechtěli nikoho napadat," říká Lenka Borovková, produkční společnosti, která nechce s konkurencí bojovat. „Chceme se věnovat aktuálním a nastávajícím klientům, nebudeme si tady zvyšovat ega," říká.

CESTA ZA DOTACEMI
Jednatelka A4P Lenka Střítecká ale uvedla, že s nápadem přišli už dříve. Říká: „O konceptu rozšíření audiovizuálního festivalu do centra uvažujeme již od druhého ročníku. V roce 2014 jsme podali žádost o kulturní grant na toto rozšíření, který bohužel kulturní komise zamítla." Jejich cesta k dotacím nebyla také vůbec jednoduchá. „O podobě letošního ročníku a rozšíření festivalu do centra města jsme rozhodli s generálním partnerem festivalu již minulý rokv září. Se zástupci města jsme toto rozšíření konzultovali ještě před koncem roku," upřesnila Lenka Střítecká. (kam)