Radnice kvůli tomu vedla řadu jednání, jenže zatím s nejasným výsledkem. Určitá naděje však z posledních vyjádření Ředitelství silnic a dálnic ČR svítá. „Jsem optimistická a doufám, že to bude. Pro městys by to byla velká úleva," zdůrazňuje starostka Ševětína Romana Hajská. A dodává, že v poslední době se začalo o věci alespoň konkrétněji jednat.

Radnice by hlavně stála o to, aby se dočasně mohlo jezdit přes staveniště dálnice směrem jižně od Ševětína. Už dlouho se sice připravuje severovýchodní obchvat městysu, ten je ale teprve ve stadiu stavebního řízení. A jeho realizace připadá v úvahu nejdříve v průběhu příštího roku. Podle starostky Romany Hajské by však šlo část náklaďáků odklonit už nyní na jih, pokud by se vyspravila polní cesta, která spojuje silnice na Vitín a na Prahu poblíž železničního mostu.

Jenže ve smlouvě o stavbě dálnice mezi Ševětínem a Borkem tahle možnost chybí, jak Deníku potvrdil tiskový mluvčí ŘSD Jan Studecký.

Další úsek D3Úsek dálnice D3 Ševětín Borek je poslední, který se mezi Táborem a Českými Budějovicemi ještě nestaví. V délce 10 680 metrů se vlastně zdvojí dnešní silnice I/3. Akce má stát 933 milionů korun bez DPH.

Na polní cestu by stačil milion

„Až bude smlouva se zhotovitelem budoucí dálnice, bude se dál jednat," tak by se dal shrnout současný stav debat o provizorním výjezdu z lomu u Ševětína na pražskou silnici. Přitom pro městys by to znamenal velkou pomoc.

Jihočeský kraj ani Policie České republiky by podle svých vyjádření neměli nic závažného proti tomu, aby se provizorně část náklaďáků odklonila z lomu nedaleko Ševětína přímo na pražskou silnici, pokud by tam bylo jen odbočení směrem doprava. Firma Kámen a písek s. r. o. Český Krumlov, které zmíněný lom patří, je připravena finančně podpořit vylepšení staré polní cesty, patřící kraji, přes kterou by se provizorně jezdilo.

Rozhodující slovo ale ve věci má Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) a budoucí zhotovitel stavby dálnice mezi Ševětínem a Českými Budějovicemi, firma Eurovia. Podle tiskového mluvčího ŘSD Jana Studeckého by smlouva na stavbu dálnice měla být podepsána 
v srpnu. A podle starostky Ševětína Romany Hajské by se pak mohlo o provizorní cestě pro náklaďáky z lomu znovu jednat. „Ředitelství silnic a dálnic slibuje, že by to mohlo být. Je to podle nich předjednané. Ale o konkrétní realizaci se máme začít bavit až v září, až si zhotovitel převezme stavbu," komentuje současný stav jednání Romana Hajská. Podle Jana Studeckého už ŘSD informovalo zhotovitele o celé věci, ale potvrdil Deníku, že ve smlouvě o stavbě dálnice provizorní silnice řešena není.

Konstatovala to i tisková mluvčí Eurovie Iveta Štočková. „Předmětná příjezdová cesta z lomu ve smlouvě samostatně řešena není," uvedla Iveta Štočková a připojila, že Eurovia zatím nemá smlouvu ani potvrzenou ze strany ŘSD. Naznačila tak, že pro firmu je nyní ještě předčasné se k problému vyjadřovat.

Společnost Kámen a písek s. r. o. Český Krumlov, která lom vlastní, je však připravena na případné vylepšení staré polní cesty u železničního mostu přispět. Podle Pavla Fučíka, jednatele firmy, by náklady byly zhruba do milionu korun. „Musí Eurovia souhlasit," uznává ale Pavel Fučík, že by to pro stavbu byla jistá komplikace. Oficiální platná dopravní trasa přitom dnes stále vede z lomu přes centrum městysu Ševětín.

Práce na stavbě nového dálničního úseku by mohly začít v září. V podstatě se zdvojí dnešní tah na Prahu. Současná silnice se stane pravým jízdním pruhem ke kterému bude dobudován levý jízdní pruh (počítáno ve směru od Prahy) a dělicí pás.