Podle prezidenta svazu obcí Helmuta Mödlhammera to vedlo ke skokovému růstu porušování předpisů. 80 procent řidičů nedodržuje třicítku v centrech a u škol, 51 procent ignoruje padesátku. „Ministryně vnitra Fekterová už signalizovala svůj souhlas,“ píše Volksblatt.

Řidiči ovšem "zlobí" i mimo obce. Elektronické stacionární měření rychlosti na innské dálnici A8 v Horních Rakousích zaznamenalo od 18. prosince během čtrnácti dnů 5000 řidičů, kteří překročili povolenou rychlost. Čekají je tučné pokuty. Pro první dva tisíce hříšníků už jsou výměry na cestě. V místě jsou jízdní pruhy zvlášť úzké, jezdí tudy hodně náklaďáků, takže je sotva možné jezdit rychle. Proto je i policie překvapena vysokým počtem přestupků. V průměru byli řidiči o 20 km/h rychlejší, jeden tu maximálku překročil dokonce na dvojnásobek – na 128 km/h.

Stručně

Asistenční služba rakouského automotoklubu loni vyjížděla na pomoc motoristům nejčastěji v historii – 670 800krát. Nejčastěji pomáhala ve Vídni (152 080), v Dolních Rakousích (114 059) a v Horních Rakousích (99 985). Osminu zásahů si vyžádala prosincová vlna mrazů, kdy servisní andělé vyjížděli více než třikrát častěji než v jiných zimních dnech.

Krize se promítla loni i do spotřeby pohonných hmot v Rakousku. Prodalo se jich o o 300 milionů litrů méně než předloni, „jen“ 9,4 miliardy litrů. Způsobil to hlavně pokles nákladové přepravy, protože nafty bylo prodáno méně o 350 milionů litrů, zatím co odbyt benzínů stoupl o 50 milionů. Pozitivní na druhé straně je, že podle Dopravního klubu Rakouska takto poklesly emise COŖ o zhruba 800 000 tun. Menší provoz se promítl i do snížeí příjmů mýtného autobusů a náklaďáků – o 136 milionů eur na 926 milionů.