Výsledek je pak podobný, jako ve zmíněné písničce: „Kyselého nemám, sladkého vám nedám, jděte pryč, jděte pryč, já vás ani neznám.“ Takový dojem mohou mít zájemci o zboží, které se sice skví v propagačních letácích, ale na pultech ho ne a ne nalézt.

„K nejčastějšímu porušování zákona dochází na jihu Čech u reklam, které uvádějí zvláštní nabídku,“ uvedla v úterý pro Deník tisková mluvčí jihočeského krajského úřadu Maria Ptáčková. Mluvčí komentovala výsledky kontrol krajského živnostenského úřadu (KŽÚ), které se uskutečnily v loňském roce.
V minulém roce se uskutečnilo 71 kontrol a 24 místních šetření. Ve 23 případech shledali kontroloři, že reklamou nabízené zboží nebylo v regálech zákazníkům k dispozici.

„Při kontrolách dodržování zákona o regulaci reklamy jsme se soustředili především na zákaz reklamy klamavé a skryté,“ zmínil vedoucí odboru krajský živnostenský úřad Radek Urbánek. Kontroloři si posvítili například také na nevyžádanou reklamu, která obtěžuje adresáta, nebo vede k jeho výdajům či na reklamu uvádějící zvláštní nabídku.

Podnětů od spotřebitelů úřad zaznamenal 20. Pokuty vyměřil úřad ve výši 20 500 korun. „Podnikatelé po dobu reklamních akcí nabízejí prostřednictvím letáků zboží, přestože nejsou nejsou schopni zajistit jeho plynulou distribuci,“ upozornil na největší nešvar Urbánek. I letos se úřad na reklamy zaměří.