„Nejvíce jsou momentálně vidět práce na pokládkách asfaltu v různých úsecích a také práce na všech mostních objektech,“ pochlubilo se Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) na twitteru. Na úseku dlouhém 12,5 km se nachází sedmnáct dálničních a tři železniční mosty a také tři mimoúrovňové křižovatky.

Obchvat Českých Budějovic o celkové délce 20 kilometrů se staví od jara 2019. Pokládka asfaltu na jednom z úseků přitom není předzvěstí jeho brzkého otevření. Kvůli problémům s tunelem Pohůrka na vedlejším úseku Úsilné – Hodějovice posunulo ŘSD otevření obchvatu z léta 2022 na prosinec 2024. Jako bonus k tomu řidiči dostanou i navazující devítikilometrový úsek Třebonín – Kaplice nádraží, jehož stavba začala před rokem. Celkem se tak najednou otevře 28,4 kilometru dálnice D3.

Stavba D3 v úseku Třebonín-Kaplice-nádraží 3. února 2023. Na snímku dálnice u Zubčické Lhotky.
Na poslední dvě části jihočeské dálnice jsou vypsány tendry. Za 7,5 miliardy

Stavba D3 si přitom aktuálně po celý květen vyžádá omezení v českobudějovické Novohradské ulici u odbočky do Starých Hodějovic. „Z důvodu provádění stavebních úprav při dokončování jednotlivých větví nového kruhového objezdu na II/156 bude provoz v řešeném úseku veden kyvadlově,“ informuje ŘSD.