Železničáři se sice pustí do úprav viaduktu v rámci stavby nového koridoru až v roce 2010, ale českobudějovická radnice už teď hledá náhradní trasy pro řidiče. Jednou z nich se má stát spojnice mezi kruhovou křižovatkou v Okružní ulici a Jírovcovou ulicí.

V městské kase už je připraveno více než 33 milionů korun, což je podíl Českých Budějovic na investici, kterou z větší části zaplatí Ředitelství silnic a dálnic České republiky.

Půl miliardy korun

„Potřebujeme řešení, které umožní překlenout dráhu,“ uvedl k plánované komunikaci českobudějovický primátor Juraj Thoma. Nikdo si totiž netroufá odhadnout, co s dopravou provede zmíněná rekonstrukce klíčového viaduktu ve městě.

Radnice počítá s náklady ve výši 33,7 milionu korun. „Je to na akce, které patří k typicky městské infrastruktuře,“ doplnil Thoma s tím, že se jedná například o chodníky, veřejné osvětlení, cyklostezky a podobné investice.

Ředitelství silnic a dálnic bude financovat těleso komunikace. Projekt bude stát více než 528 milionů korun.

„Zahajovací práce začnou už letos v prosinci. Půjde o dost složitou stavbu, protože je na patnácti stech metrech hned několik mostků a také musíme překlenout dráhu,“ zdůraznil ředitel českobudějovické správy Ředitelství silnic a dálnic Josef Pešl s tím, že konec celé novostavby se předpokládá zhruba do dvou let od zahájení.

Propojení městských okruhů má hlavně sloužit jako přivaděč od chystané dálnice D3 směrem do města.

„Určitě je jenom dobře, že se v Budějovicích začínají se stavbami silnic hýbat ledy. Město je šíleně ucpané a každá nová silnice bude stoprocentně jenom přínosem,“ míní profesionální řidič poštovní dodávky třiadvacetiletý Petr Prokop.

Pokud vše tedy půjde hladce mohlo by se začít stavět už za pár týdnů.