Báli se přitom nejen v Českých Budějovicích, ale také 
v okolních obcích kudy vedou objízdné trasy. Třeba ve Včelné. „Já musím říci, že překvapivě to zatím vypadá dobře. Ač jsme se toho děsili a zajišťovali jsme i dozor českobudějovické městské policie na přechodu U Kaštanu," říká k současnému provozu starostka Včelné Jarmila Mandžuková. A připomíná také, že obec se s vysokou intenzitou dopravy potýká ve špičkách stále, nejen v nynější době částečné uzavírky Litvínovického mostu. „Komunikace je přetížená standardně," podotýká starostka Včelné.

Obavy se nenaplnily ani 
v Branišově. „Zatím to není tak hrozné, jak jsme čekali," říká starostka Eva Návarová s tím, že doprava se v obci zvýšila jen mírně. Obvyklá ranní a odpolední špička ovšem v Branišově podle Evy Návarové nadále zůstává.

Příjemně překvapen tím, jak málo rekonstrukce mostu ovlivňuje dopravu, je i ředitel Správy a údržby silnic Jihočeského kraje Jan Štícha. Na opravách se pracuje jen přes den a nikoliv v noci hlavně kvůli hygienickým normám. „Zvažovalo se, že by se pracovalo i v noci, ale je nereálné, že by se podařilo splnit hygienické normy na dovolenou míru hluku v zástavbě," říká Jan Štícha. 

Nejvíce se řidiči zdrží na Dlouhé louce

Nečekaně dobře se zatím s opravami Litvínovického mostu vypořádává jihočeská metropole. Paradoxně tento týden způsobila mnohem větší potíže dopravní nehoda na Strakonické ulici než zúžení klíčového dopravního tahu na polovinu.

„Příjemně mě to překvapilo. Možná je to tím, jak je akce medializovaná, tak se řidiči báli a přesedli z automobilů na kola a do autobusů. Řidiči se zdrží oproti obvyklému provozu u Dlouhého mostu, ale projet se dá. Čekali jsme to výrazně horší," říká k vlivu stavby na dopravu Jan Štícha, ředitel Správy 
a údržby silnic Jihočeského kraje.

„Je to ale teprve několik dnů. Je předčasné to hodnotit," dodává k dopravní situaci Jan Štícha. Správa a údržba silnic jako zástupce investora, kterým je Jihočeský kraj, provoz sleduje a je připravena 
s českobudějovickou radnicí 
a společností Swarco Traffic upravit v případě potřeby signalizaci na semaforech. „Zatím to vypadá, že to nebude potřeba," dává ale najevo mírný optimismus Jan Štícha.

Podobně zatím hodnotí situaci například ve Včelné, kudy vede jedna z hlavních objízdných tras. Zvýšený provoz je sice podle starostky Jarmily Mandžukové v obci znát, ale netvoří se například žádné kolony mimo špičku. „Určitý nárůst dopravy tu je. Doprava se zvýšila, ale není to nic dramatického. Nemohu ovšem říci, jestli lidé usedli na kola nebo sedli do autobusů," dodává starostka Včelné na otázku, co mohlo očekávaný dopravní nápor umenšit.

„Má to být tři měsíce, těžko předjímat, jak to třeba bude příští týden," upozorňuje však Jarmila Mandžuková.

Na mostě se v současné době například otryskává zábradlí, které se bude nově natírat. Odmontována jsou svodidla, která se budou dávat nová. Odkrývají se také mostní závěry, které se budou vybourávat. „Odkrývání mostních závěrů je náročná, přesná práce," říká Jan Štícha a dodává, že se pracuje na dvou zaplachtovaných místech, je například důležité, aby se nepoškodila izolace. Zároveň se dopracovává projektová dokumentace, podle skutečného stavu odkrytých částí mostu. „To předem neodhalí žádná diagnostika.
V neděli, 
v pondělí i v úterý jsme se tam scházeli projektant, investor, stavební dozor a další, kvůli domluvě o dalším postupu," doplňuje Jan Štícha s tím, že 
v polovině příštího týdne by se měl položit na první třetině opravovaného mostu nový asfalt.

Jednou z variant oprav bylo, že by se pracovalo i v noci. Ale podle Jana Štíchy jsou hlavní překážkou hygienické normy, které není možné v zástavbě prakticky splnit. „Za druhé výkonnost při práci 
v noci klesá o 50%, ale hlavní problém jsou hygienické normy," říká Jan Štícha a dodává, že na mostě jsou prodloužené směny od rána do podvečera.

Největší intenzita provozu se v současné době týká Dlouhé louky. Tudy je vedena hlavní objížďka pro směr od Českého Krumlova. Další objízdná trasa je vedena přes Včelnou.