„Když jsem jela od Hluboké nad Vltavou směrem na České Vrbné, tak jsem před kruháčem u Globusu nalítla do pěkné díry. Myslela jsem si, že mi ta rána utrhla kola,“ povzdychla si na stav komunikací třicetiletá řidička Hana Maxiánová.
Podle ředitele Správy a údržby silnic Jihočeského kraje závodu České Budějovice Petra Broma však nenese vinu za stav silnic zima.
„Příčinu zhoršování stavebního stavu silnic nevidím ani tak v průběhu zimy, ale v rostoucí těžké dopravě,“ zdůraznil včera Brom. „Na silnicích se pozná, kde se rozsáhle těží dřevo, kde těží v lomech či pískovnách, provádí rekultivace a další činnosti závislé na těžké dopravě,“ uvedl ředitel.
Na Českobudějovicku jsou nejhorší úseky na silnicích třetích tříd například mezi Temelínem a Všemyslicemi. Dvojky jsou rozbité zase ve Strážkovicích, mezi Zvěrkovicemi a Hlubokou nad Vltavou či u Ohrazení.
„Letos se bude kompletně rekonstruovat silnice druhé třídy u obce Neznašov, která je už ale plánována od roku 2006. Ostatní práce budou probíhat formou celkových oprav, a to převážně obnovou živičného krytu,“ naznačil.
Do rekonstrukcí silnic nasype jihočeská Správa a údržba silnic desítky milionů korun.
„Náklady na opravy lokálních výtluků a výmolů, které budou opravovat naši pracovníci, si z našich prostředků vyžádají pět milionů čtyři sta tisíc korun,“ řekl ředitel českobudějovického závodu. „Náklady na celkové opravy prováděné dodavatelskými firmami máme v plánované výši pětadevadesáti milionů korun. Tyto opravy jsou ale již plánovány delší dobu.“