Někteří zastupitelé postrádali argumentaci, proč vést most zrovna tudy a ne z Papírenské ulice o 600 m dále. Před dalším jednáním obdrží kompletní materiál se studiemi zadávanými i krajským úřadem.

Změnou územního plánu má být přemostění přístupné nejen chodcům a cyklistům, ale i vozidlům. Mnozí občané i zastupitelé se proto obávají, že nové komunikační přístupy dopravu ve městě ještě navýší. Zvrácenou filozofií města nazval občan Vladimír Uhlíř předvolební sliby o navýšení parkovacích míst ve městě.

Návrhy na nový most dělí šest set metrů

Není pochyb, že město potřebuje nový most v tom se zastupitelé shodují. Již méně v tom, kde by měl stát. Změna územního plánu, který měli v pondělí projednat, se týkala návrhu přemostění Vltavy mezi areálem nemocnice a litvínovickým kruhovým objezdem.

„Schneiderova ulice se stala v podstatě součástí areálu nemocnice a její zprovoznění není optimálním řešením, i když s ním nemocnice souhlasí," uvedl Pavel Burda (ČSSD) a zdůraznil, že podmínkou nemocnice je nezvýšení provozu. Dle Rudolfa Vodičky (KDU-ČSL), bydlícího v této ulici, je zde zatím doprava únosná: „Most ale zkrátí cestu a přivede sem další auta, protože nikdo nebude chtít jezdit přeplněnou ulicí Lidickou a B. Němcové."

„Proč by nebylo lepší přemostění v Rožnově u papíren?" otázal se František Vácha (TOP 09) s tím, že v úvahu přichází možnost vykoupení nevyužívané vlečky firmy. Provoz by tak nezatížil nemocnici a komunikace by byla širší. „Ale most o 600 m dál bude využíván minimálně," poukázal náměstek primátora František Konečný (ANO) na odborné posouzení, z něhož vyplývá, že pro vnitroměstskou dopravu je rozhodující Schneiderova ulice. Navíc se zkrátí propojení nemocnice s heliportem na letišti. Další výhodou podle něj bude skutečnost, že zaměstnanci nemocnice nebudou již projíždět Schneiderovou ulicí, neboť na parkoviště sjedou přímo z nové komunikace.

Realizace stavby se podle Františka Konečného pohybuje v horizontu pěti let stejně jako výstavba Severní spojky, Jižní tangenty a dálničního obchvatu. Poté tyto čtyři společně fungující projekty odlehčí městu v oblasti dopravy.

„Budou-li auta do města zvána, budou-li se stavět nové silnice, auta je zase zaplní a život v Českých Budějovicích nebude atraktivní," varovala Irena Šefčíková ze sdružení Domovina. „Když odsouhlasíte tuto verzi, zničíte místa, kde by mohl být park, sportoviště," apelovala na zastupitele i s připomínkou, že řešit je nutné i cyklodopravu.

Černé na bílém?Petice proti Jižní spojce, kterou v roce 2011 podepsalo 4 500 občanů, projekt výstavby zastavila. V územním plánu však zůstal. Náměstek Konečný s ním počítá, stejně jako s Jižní tangentou a dálničním obchvatem.

JANA ZUZIAKOVÁ