Třetí člen posádky (37) skončil v nemocnici se středně těžkým zraněním paže a hrudníku. Podobné tragédie lze částečně omezit instalací takzvaných pachových ohradníků podél cest. Jednatel Okresního mysliveckého spolku 
v Českých Budějovicích Pavel Pletka upozorňuje, že ani toto opatření nefunguje ve sta procentech případů. Účinnost je 70 až 75 procent. Na rizikovějších místech, třeba kolem dálnic, jsou pro větší bezpečí řidičů natažené ještě ploty. Náplň ohradníku tvoří kombinace pachů medvěda, rysa a člověka. Měla by působit jak na srny, tak na divoká prasata. „Vydrží asi tři měsíce, pak se musí obměňovat. Záleží hlavně na počasí, v teple vyprchává rychleji než v chladu," vysvětlil Pavel Pletka. Radek Šíma z krajského úřadu doplnil, že na jihu Čech jsou ohradníky na 460 kilometrech silnic z celkového počtu více než 6000 kilometrů. Kraj do nich letos investoval 504 tisíc korun, to má vystačit na dalších 200 km.

„Myslivecké spolky umísťují ohradníky na problematická místa, kde se zvířata střetávají s auty nejčastěji. Vycházejí ze svých i policejních statistik," popsal.