Daniel Šesták se podílel na vytvoření Integrovaného plánu organizace dopravy pro České Budějovice.
Jakou výhodu by podle vás nabízel parkovací dům v této lokalitě?
Parkovací dům je umístěn v dobré lokalitě. Do pěti minut chůze je odtud dostupné jak historické jádro, tak řada důležitých cílů v nejbližším okolí, jako jsou úřady, knihovna nebo sportovní zařízení. Také blízkost městského okruhu v Mánesově ulici je výhodou – řidiči se budou snadno orientovat na příjezdové trase a příliš nezatíží ulice přímo v centru.
Potřebuje město jako Budějovice parkovací domy, v čem mu mohou nejvíce prospět?
Určitě ano. Jejich realizace je prakticky jedinou možností, jak uvolnit nynější uliční prostory v centru pro chodce nebo cyklisty. Parkovací dům dobře zapadá do schématu parkovišť známých pod zkratkou P+G (Park and Go = „Zaparkuj a jdi“), jejichž hlavní rolí je lepší organizace parkování v přetížených centrech měst. Místo toho, aby řidiči komplikovaně hledali parkování v ulicích, zamíří přímo do parkovacího domu, kam je zavedou správně dimenzované, bezpečné a vyznačené trasy. Krátkou vzdálenost ke svému cíli pak dojdou pěšky. Ve výsledku se tak sníží počet aut projíždějících okolními ulicemi.
Město uvažuje nyní o 200 parkovacích místech, dříve existovaly i projekty na 400 míst. Z hlediska dopravy v čem by to bylo jiné vzhledem k významu parkovacího domu pro město?
Potřebná velikost parkovacího domu souvisí také s přístupem města, jak bude chtít zasáhnout do nynějšího parkování. Pokud zůstane parkování v ulicích beze změn a pouze přibudou stovky míst v objektu, budou se zaplňovat nejdříve ty ulice a až poté samotný parkovací dům. Význam parkovacího domu naroste v případě, kdy dojde k redukci parkování v ulicích a nebo jednoduše bude parkování v objektu výrazněji levnější než v okolí. Tím obliba parkovacího domu stoupá a s ní i potřebný počet míst.