Těšil se na to, jak si vychutná snídani a místo toho jej čekal pořádný šok. „Kousl jsem do rohlíku a narazil na něco tvrdého. Když jsem to vyplivl, zjistil jsem, že je to malý ostrý drátek o velikosti přibližně tři centimetry,“ popisuje nepříjemný nález v jídle sedmapadesátiletý Pavel Bohoněk z Českých Budějovic.

Dotyčný rohlík zakoupil v neděli v poledne v obchodním domě Globus v Českém Vrbném. V úterý ráno se pustil do jeho konzumace. Po nepříjemném zjištění zůstal podle svých slov asi deset minut stát jako opařený.

„Je to nehoráznost. Vůbec nechci domyslet, co se mohlo stát, kdyby se mi drát zapíchl někde v krku nebo v žaludku. Mohlo být po mně,“ zlobí se Pavel Bohoněk. Proto neváhal a ještě téhož dne podal stížnost České zemědělské a potravinářské inspekci a zároveň trestní oznámení na neznámého pachatele. Kvůli ohrožení svého života navíc bude po společnosti Globus požadovat odškodné ve výši dva miliony korun.

Výsledky kontroly

„Inspekce mi však ještě téhož dne sdělila, že na žádné pochybení nenarazila,“ podivuje se Bohoněk. Podle mluvčí inspekce Martiny Šmídtové zkontrolovali inspektoři senzoricky vzorek stejného rohlíku, žádné cizí předměty v něm však nenašli.

„Zaměřili jsme se i na kontrolu dodržování hygieny při výrobě potravin. Zjistili jsme, že se zde používá ocelový kartáč na čištění zařízení a síto na prosívání surovin, které byly poškozené a mohly se z nich uvolnit nějaké dráty,“ popsala Martina Šmídtová. Používání těchto předmětů na místě inspektoři výrobci pečiva (společnosti Biebelhausener Mühle GmbH & Co., pozn. redakce) zakázali. „Tyto dráty se však neshodují s tím, který předložil stěžovatel,“ vysvětlila mluvčí Šmídtová.

Samotná firma Globus má o celé záležitosti jen omezené informace. „Byla u nás inspekce. Na místě provedla šetření, odebrala vzorky výrobku a zkontrolovala provoz,“ uvedl za Globus ČR marketingový ředitel Boris Malý. Podle jeho slov se společnost k případu prozatím dále vyjadřovat nebude, protože žádné další informace nemá.

Ohledně toho, zda by se ze samotného drátu dalo usoudit, zda se mohl do rohlíku dostat v provozu, ze surovin nebo jinak, řekl Malý, že by jakékoliv konstatování byla spekulace.

Nevěděl ani, že věc zkoumá i policie a zdůraznil, že firma ani neví, kdo je stěžujícím si zákazníkem. Pavel Bohoněk podle něj společnost vůbec nekontaktoval. Že by někdo chtěl po společnosti tak vysoké odškodné v podobných souvislostech, to si Malý nepamatuje. Připustil, že se za tu dobu mohlo stát, že se ve výrobcích našlo něco, co tam nepatřilo. Zdůraznil však, že společnosti jde o dobré vztahy se zákazníky. „Pokud víme, že chyba je na naší straně, tak nečekáme, až nám někdo něco nařídí,“ zmínil Malý ohledně jednání se zákazníky, kteří si stěžují.

Policisté potvrdili, že se případem skutečně zabývají. „Přijali jsme oznámení a celá věc je nyní ve fázi prověřování,“ uvedla budějovická policejní mluvčí Regina Tupá.