Patnáct minut stál v páteční odpolední špičce řidič Jan Návara z Českých Budějovic v koloně 
v Pekárenské ulici. S kamarády se vydal do Suchého Vrbného a nečekal, že se cesta tak protáhne. Když konečně projel křižovatkou s Nádražní a podjel malý viadukt, spadly závory na železnici. „Nevím, proč je tu takovýhle zásek," zlobil se Jan Návara.

Na vině je uzavírka hlavního budějovického dopravního uzlu Nádražní a Rudolfovské třídy kvůli opravě viaduktu. Objízdné trasy dopravu nedokáží pojmout. Přetížená je Zanádražní komunikace a problémy se přesouvají i na zmiňovanou Pekárenskou ulici.

„Na Pekárenské to teď vypadá tragicky," říká Pavel Ždych, který bydlí kousek od křižovatky s Nádražní ulicí. Ve špičce prý ani nemůže vyjet od domu rovnou směrem k Nádražní ulici, protože nepřetržitá kolona aut se táhne ke křižovatce přes dvě stě metrů, už od Palackého náměstí. „Když chci do Nádražní, musím jet na druhou stranu a proplétat se ulicemi zpátky," dodává Pavel Ždych.

Václav Veber, který křižovatku denně pozoruje při cestě z práce, si myslí, že problém vzniká pod železničním mostem. „Tady dělají chybu řidiči, kteří pouštějí auta od Nádražní zipovitě, a proto zůstává křižovatka ucpaná," domnívá se Václav Veber.

Jiní řidiči si myslí, že jsou odbočovací pruhy na Pekárenské namalované nelogicky. Nejvytíženější směr rovně je totiž připojen k levému odbočení a pravý pruh zůstává volný.

Řazení odbočovacích pruhů z Pekárenské není zrovna logické, protože směr rovně je společný s odbočením doleva.  Jak poukázal jihočeský koordinátor BESIP ministerstva dopravy Václav Kovář, dochází tu k nebezpečným situacím. „Ti, co jedou z Pekárenské rovně, se mohou dostat do kolize s auty v pravém pruhu," upozorňuje Václav Kovář na to, že řidiči křižovatkou neprojíždějí rovně, ale mírně doprava.

Dokonce se najdou i takoví řidiči, kteří nerespektují značení pruhů, a aby nemuseli čekat, než před nimi stojící auta odbočí doleva, použijí k jízdě rovně pravý pruh. Při testu Deníku jsme v odpolední špičce napočítali takové odvážlivce za půl hodiny tři.

Proč není rovný směr spojený s pravým odbočovacím pruhem, jako je to obvyklé? Na to jsme se zeptali náměstkyně budějovického primátora Ivany Popelové. „I když se to může zdát nelogické, kapacitně tato křižovatka vyhovuje lépe s takto vedeným značením, a to zejména s ohledem na to, že pravé odbočení využívá podstatně víc vozidel včetně MHD než odbočení levé," sdělila.

Tuto tezi ale náš test na křižovatce nepotvrdil. 
V dopravní špičce mezi 16. a 16.30 hodinou odbočilo doleva téměř čtyřikrát víc aut než doprava. Nejvíc řidičů jelo rovně (66 %), doleva mířilo 24 % řidičů a doprava jich odbočilo jen 6 %, včetně MHD.

Referent z oddělení správy komunikací českobudějovického magistrátu Petr Jaroš vysvětlil, že důvodem pro takovéto řazení pruhů je i preference páteřní linky městské hromadné dopravy.

„Podle matematického modelu by měl společný pruh rovně a doprava daleko vyšší intenzitu, než jak je to teď," řekl Petr Jaroš. Zároveň uvedl, že pro dobu uzavírky viaduktu byly přenastaveny semafory této křižovatky.