„Doufám, že aspoň zlevní. V Jírovcově ulici jsem v Pekastu přestala kupovat rohlíky. Byly tam nejdražší z celého okolí,“ reagovala Milena Svobodová z českobudějovického Pražského předměstí na prodej firmy, která v poslední době začala být vidět i prostřednictvím malých krámků s pečivem a mléčnými výrobky.
K cenové politice se však nový vlastník Pekastu vyjádřit nechtěl a odkázal na nutnost prozkoumat napřed podmínky na trhu.
Nový region
„Akvizicí pekárny v Českých Budějovicích pokrýváme nově region jižních Čech a naplňujeme tak strategii budování celoplošné sítě,“ vysvětlil Jaroslav Kurčík generální ředitel Penam, a.s.
Svou působnost začala moravská společnost rozšiřovat do Čech od roku 2007, když nejprve koupila Pekárnu Klimentov u Mariánských Lázní, kde letos investovala 25 miliónů korun.
„Cílem investic bylo zvyšování kvality výrobků odpovídající značce Penam a budování distribuční sítě pro strategické pokrytí severozápadu Čech,“ uvedl Kurčík.
Jedním z nových obchodních sousedů Penamu bude Pekárna Srnín, významný regionální výrobce pečiva. „Neznamená to, že když je to větší firma, tak že má kvalitnější výrobky,“ vyjádřil se k nové konkurenci ředitel Pekáren Srnín Petr Němec.
„Uvidíme, jak se Penam zachová,“ doplnil Němec a zmínil, že by bylo předčasné předvídat vývoj na trhu.
V koupeném českobudějovickém provozu nyní bude nový vlastník zkoumat výrobu, protože obecnou strategií moravské firmy je specializovat se v jednom provozu především na jeden typ produktů. Výroba však určitě zůstane podle vyjádření Jaroslava Kurčíka zachována, a obdobně pracovní místa.
Pokud dojde ke změnám, nečeká nový vlastník, že by měly být nějak zvlášť razantní. Pokračovat, ale pod jiným jménem, by mělo i napojení na maloobchodní pekařskou síť.
Specializace
Kvůli větší budoucí specializaci na mlýnsko – pekařskou výrobu navíc Penam nyní prodá těstárenskou část společnosti.
Koupí Pekastu vzrostl podíl Penamu na českém pekařském trhu z 12% na 15% a tržní podíl chce firma zvýšit i v oboru mlýnské výroby. Penam patří k Agrofert holdingu.