V rámci pravidelného středečního setkání redaktorů Českobudějovického deníku se čtenáři si například postěžoval nad přetrvávajícím problémem předplatitel Aleš Trdla z Českých Budějovic. Poukázal přitom i na čerstvou zkušenost. Když jel nedávno autobusem, tak v zastávce Na Sadech přistoupil do vozu muž se psem bez vodítka.

„Šel jsem i za řidičem, abych jej na psa bez náhubku upozornil. Pro ostatní cestující to není nic příjemného, jedna starší paní si hned odsedla," říká k události Aleš Trdla. Sám čtenář na téže zastávce vystupoval a když se později otočil zpět, nevšiml si, že by byl zmíněný cestující se psem vykázán. Obrátil se proto se stížností i na dopravní podnik. „Nahlásil jsem linku, číslo autobusu i čas, kdy se vše odehrálo," říká Aleš Trdla s tím, že dopravním podnikem byl posléze kontaktován a dostal v podstatě za pravdu.

Podle Radka Filipa, vedoucího útvaru řízení dopravy, lze psa přepravovat buďto ve schráně s nepropustným dnem, nebo bez schrány. „Ovšem pak musí mít pes nasazen bezpečný náhubek," zdůraznil Radek Filip. Za to, aby zvíře nebylo na obtíž, zodpovídá sice cestující, ale je
v řidičově pravomoci přepravu takového psa odmítnout. Přepravu psa lze odmítnout 
i kvůli naplněnosti vozidla.

Případné stížnosti cestujících dopravní podnik vždy řeší a informuje o výsledku. Čtenář ale vnímá dodatečnou stížnost jako špatné řešení. Upozorňuje, že mu nejde o jednotlivé jednání řidiče v případě psa bez náhubku ve voze, ale také o celkový přístup dopravního podniku.

„Po cestujících se často vyžaduje dosti striktně, aby plnili podmínky přepravního řádu. Myslím si proto, že i cestující mají na druhé straně nárok, aby dopravní podnik sám dodržování přepravních podmínek zajistil," říká Aleš Trdla.