Zatím se podařilo nashromáždit přes dvacet zaplněných podpisových archů a na každém z nich je po třiceti signatářích. Takový ohlas má protest za měsíc trvání. „Každý den přibývají dva až tři archy," říká autor petice Pavel Šindelíř ze Skuherského ulice a dodává, že bude sbírat podpisy, dokud přibývají v takovém tempu.

Na radnici se chce obrátit možná koncem měsíce. Chce mít napřed dostatek podpisů a podpůrných argumentů. Nechce ale čekat zbytečně dlouho. „Aby zase neprovedli něco bez nás," říká Pavel Šindelíř na adresu radnice.

Záměr rozšířit placené parkovací zóny odmítá 
z několika důvodů. Považuje to například za další skrytou daň a je také přesvědčen, že se zhorší parkování při návštěvách známých či příbuzných nebo pro řemeslníky.

Vedení města zatím se svou reakcí čeká na chvíli, kdy bude petice předána na radnici. Podle náměstkyně primátora Ivany Popelové se navíc teprve chystá projekt, který by stanovil přesnější podmínky parkovného.

Kolik bude parkování stát, se zatím neví

Dva tisíce korun za kartu pro obyvatele a patnáct tisíc korun za kartu pro podnikatele se nyní platí v centru Českých Budějovic za místo v zónách placeného stání. Kolik se má platit na předměstích při rozšíření placených zón, to radnice zatím neví. Podle vyjádření představitelů města by částky mohly být i menší, ale projekt, který má vše upřesnit, se teprve připravuje.

Obyvatelé sledují možné změny pozorně. Vznikla i petice, která rozšíření placených zón odmítá. „Našly by se desítky argumentů proti parkovnému," říká iniciátor petice Pavel Šindelíř a doplňuje, že ho překvapil velký ohlas protestu. „Lidé mi u petičních archů   nechávají i dopisy," říká autor petice a připojuje, že z 90% na ni má ve svém okolí kladný ohlas. Pavel Šindelíř ale uznává, že se také najdou lidé, kteří s ním nesouhlasí.

Podle náměstkyně primátora  Ivany Popelové se zatím přesně neví, jak mají další placené zóny vypadat, například ohledně rozdělení míst pro místní obyvatele a na klasické placené parkování. Má to určit až projekt, který se momentálně zpracovává. Podle radnice ale má nový systém pomoci dopravě.

Věří tomu například Jana Došková 
z Puklicovy ulice. „Lidé vozí děti do zdejšího fitness studia, zaparkují tu, protože nechtějí platit na parkovišti u Družby, a pro auto si přijdou až po několika hodinách. Nebo tu parkují lidé, co sem postaví auto 
a rozejdou se do úřadů," popisuje situaci v Puklicově ulici Jana Došková a dodává, že placení by mohlo parkovací místa uvolnit.

Jenže někteří kritici plánů radnice upozorňují, že večer jsou přespolní řidiči pryč a stejně není kde zaparkovat. Míst ubývá i obecně. „Na každém volném prostoru, i místo parkovišť se staví nové domy. Každé parkovací místo pak ale zoufale chybí," zdůrazňuje Aleš Trdla, bydlící na Pražské třídě. Další výtky se týkají toho, že prakticky chybí záchytná parkoviště.