Během posledních dnů se výrazně zvýšil hluk z táborského letiště.

Na sociálních sítích to sklidilo vlnu kritiky. „Když jsou tropická vedra, tak nelítají, ale hned jak počasí poleví, zase začnou,“ stěžuje si jedna z diskutujících. Vadí jí právě častý provoz.
Podle předsedy táborského aeroklubu Jiřího Lískovce jde ale pouze o dočasné zvýšení hluku, jehož příčinnou je právě probíhající soustředění plachtařů.

„Od soboty se na letišti koná výcvik plachtařů. Pilotní licenci si zde dělá přibližně deset mladých žáků,“ vysvětlil Jiří Lískovec s tím, že za vzlety během dopoledne stojí nutnost zabránit přehřívání motorů vlečných letadel.

V internetové diskusi se však neobjevily pouze názory kritizující hluk nad letištěm, ale naopak i aeroklub podporující.

Na most u hřbitova v Táboře je zákaz vjezdu.
Silnici kolem hřbitova uzavřela oprava

„Letiště je tady snad už osmdesát let. Každému, kdo se do jeho blízkosti přistěhuje, přece musí být jasné, že tam budou letadla vzlétat a přistávat,“ přidala svůj názor další z diskutujících.

Podle člena aeroklubu Daniela Lískovce dělají, co mohou, aby okolí rušili co nejméně. „Vzhledem k těmto vedrům je bezpečně létat jen do určité teploty, aby se nepřehřál motor vlečného letadla. Proto se během soustředění létá brzy ráno zhruba do 11 hodin,“ uvedl Daniel Lískovec s tím, že členové aeroklubu nemohou za to, že se město během posledních sedmdesáti let rozrostlo až k letišti.

ÚTOČIL LASEREM
„Bydlím tu skoro sedmdesát let a nikdy mi aviatici nevadili. Je to zkrátka parta lidí se stejnými zájmy a životní filozofií,“ zaznělo také v diskusi. To si však zřejmě nemyslel čtyřiačtyřicetiletý muž, jenž v říjnu roku 2015 ve večerních hodinách z Maredova oslňoval oslňoval piloty letadel laserem.

Pro své příznivce organizuje Fokus každým rokem Zahradní slavnost.
Ředitele si ogrilovali a pak mu dali 640 tisíc

Poté, co byl policisty zadržen, své jednání odůvodňovat tím, že jej lety ve večerních hodinách rušily.

V současné době sdružuje aeroklub kolem 120 členů. Z toho jich asi sedmdesát provozuje praktickou leteckou činnost. Nejsilnější zastoupení zde mají stále plachtaři, kterých pravidelně létá kolem čtyřiceti, motorovému létání se věnuje zhruba třicet lidí a balónovému deset. Svou kariéru tu začínal i český akrobatický pilot Martin Šonka.

Lidem, kterým zvýšený hluk vadí, předseda aeroklubu vzkazuje, že jde pouze o dočasnou záležitost.

„Během příštího týdne bude výcvik plachtařů u konce a provoz se opět vrátí na běžnou úroveň,“ uklidňuje Jiří Lískovec kritiky aeroklubu.