Radnice chce od centra až po Nádražní a Pekárenskou ulici zavést stejný systém jako v centru. Přesné podmínky se ale mají teprve určovat.
Někteří místní vidí hlavně možné výhody.

„Auto nemám. Kdyby tu bylo placené parkoviště a ubylo trochu aut z ulic. To bych byl rád," řekl například Miroslav Holický z Pražského předměstí a dodal, že peníze vybrané za parkování navíc by mohlo město využít například na úpravy chodníků.

Někdo dokonce za parkování platí už nyní. „Máme vyhrazené parkovací místo na ulici. Platíme si za něj už teď. Pro mě se tedy nic nezmění," sdělil podnikatel Matěj Búci. Jestli chystaná novinka nějak ovlivní návštěvnost jeho pizzerie, to nyní nedokáže říci.

Upozornil ale, že problémy s parkováním má. „Často voláme městskou policii, protože na našem místě neustále někdo stojí. Lidé nejsou moc ohleduplní, vymlouvají se, že si nevšimli značky nebo že zastavili jen na chvilku. Když tu bude placená zóna a městská policie ohlídá, aby tu parkovali ti, co mají zaplaceno, tak to uvítám. Ale měšťáci budou mít zase víc práce," dodal Matěj Búci.

Nechybí ale hlasy, které záměr radnice zpochybňují. Například člen dopravní komise rady města David Lataj poukázal na to, že některá záchytná parkoviště, s nimiž se počítá, ještě ve skutečnosti ani neexistují.

Plán radnice je, že na na okraji města vzniknou odstavná parkoviště aA přespolní řidiči z nich půjdou do centra Budějovic pěšky. Podle Petra Horského, dopravního odborníka, který se na záměru podílí, bude průměrná docházková vzdálenost pro takového řidiče 37 minut.

Podle Davida Lataje, člena dopravní komise rady města, je ale celý záměr rozšíření parkovného nedopracovaný. Poukazuje třeba na zmíněnou dobu, kterou potrvá, než se řidič dostane z budoucího, dosud neexistujícího, parkoviště v Jírovcově ulici, do centra nebo na nejbližší zastávku městské hromadné dopravy. 

Další problémy, míní David Lataj,  může v některých částech města způsobit zjednosměrnění ulic kvůli nutným změnám dopravního značení při rozšíření placených zón.

Podle zastánců chystaných změn ale dojde v širším centru k vytlačení přespolních řidičů a situace tamních stálých obyvatel a podnikatelů se tak zlepší.

Jak se změny v parkování dotknou lidí

Obyvatel města (trvalý pobyt)
Pavel Ždych: „Nesouhlasím s tím, aby se placení parkovného rozšířilo dál mimo centrum. Podle mě si město jen potřebuje namastit kapsu. Problémy s parkováním to nevyřeší. Přes den odtáhnou lidé auta někam do polí a večer je přivezou zpátky. A ulice budou stejně zase plné. Bez šance najít místo. Ulice se trochu uvolní jen 
přes den, na úkor přespolních řidičů. Ti se ale jenom přesunou 
o pár bloků dál a obsadí místa jinde."

Dojíždí do města
Magdalena Doskočilová: „Občas na Pražském předměstí parkuji a nechci, aby i tady byla parkovací zóna jako v centru 
a abychom tu museli platit za parkování. Pokud to ale tedy musí být, bylo by dobré udělat záchytné parkoviště někde mimo centrum. A odsud aby se dalo snadno dostat do centra, třeba autobusem. Takové parkoviště by mělo být bezplatné, aby tam lidé měli chuť parkovat, vzhledem k tomu, že by měli platit ještě za lístek na autobus."

Nemá ve městě trvalé bydliště
Tomáš Kalčík: „V Budějovicích bydlím tři roky, ale nemám tu trvalé bydliště, jen přechodné. Také tady pracuji, takže budu využívat parkovací místo v práci. Pokud bych nemohl stát tam, musel bych to nějak řešit. Předpokládám, že rezidenční kartu bych si koupit nemohl, protože tu nemám trvalé bydliště a neumím si představit platit si tu parkovací místo jako nerezident. Pro ty, kteří musejí parkovat před domem na ulici, je to větší problém."

Podniká
 v Budějovicích
Markéta Málková: „Asi bychom nevyužili možnost pořídit si parkovací kartu pro podnikatele. To bývá dost drahé. Naštěstí máme místo ve dvoře. Ale když k nám někdo jede, je 
s parkováním problém. Kdyby bylo na ulici placené parkování 
a ubylo by zde aut, bylo by to myslím dobré. Osobně jsem pro to, aby auta do centra Českých Budějovic vůbec nemusela jezdit. Ale to je asi jen nesplnitelný sen. S dopravou je to tady opravdu těžké."