Podle Jiřího Berana, analytika trhu práce z českobudějovického úřadu práce, je to pokles zaznamenaný v tomto období poprvé za historii úřadu. V registraci úřadu sice přibyli absolventi a také lidé, kterým skončily pracovní poměry na dobu určitou. Ale sezónní zaměstnání a zlepšující se hospodářská situace firem dokázaly poprvé za dobu sledování ukazatelů nezaměstnanosti nabídnout dostatek nových míst.

Podobně, jako se téměř nezměnila čísla nezaměstnanosti, zůstávají i pozice, které je těžké obsadit. Například dálkoví řidiči kamionů.
Celkem na Českobudějovicku zaměstnavatelé podle Jiřího Berana hledají 94 řidičů nákladních aut, hlavně 
v mezinárodní kamionové dopravě.

„U této profese dochází k průtoku lidí," vysvětluje Jiří Beran, proč jsou řidiči stále žádaní. Někdo totiž třeba jezdí jen půl roku, rok nebo dva a pak si najde jiné zaměstnání. Beran také upozorňuje, že se zvyšuje objem přepravovaného zboží.

Nové zaměstnance hledají i v českobudějovickém ČSAD JIHOTRANS. „Mohu potvrdit, že kvalitní řidiče kamionové dopravy také aktuálně přibíráme," říká Miloslav Mrkvička, personální ředitel společnosti. „Po odeznění hospodářské recese je to trvalý jev," dodává Ladislav Mrkvička s tím, že jde o dopravu do ciziny. Ne všichni řidiči totiž chtějí jezdit mimo Českou republiku a ne všichni zájemci o zaměstnání také mají veškeré potřebné doklady či předpoklady. Proto je zmíněná poptávka v podstatě trvalá.

Získat řidičské oprávnění 
a profesní průkaz stojí kolem 
50 000 korun a ne každý potenciální uchazeč o zaměstnání si to může dovolit. Je ale trochu schůdnější cesta. Pokud například v ČSAD JIHOTRANS získá dotyčný příslib zaměstnání, může si v rámci rekvalifikace na úřadu práce potřebné zkoušky udělat. Je ale nutné třeba i projít psychotesty.

Okres České Budějovice se 
v červenci řadil mezi 15 okresů v České republice s nejnižší nezaměstnaností.