Podle Marie Hískové z Českých Budějovic museli chodci stavbou procházet mezi trubkami a vlajícími plachtami, 
v prašném a málo osvětleném prostředí. „Pro nás občany – většinou jsme staří, špatně chodící, je to nepřijatelné," komentovala nedávné podmínky na stavbě Marie Hísková.

Poukázala přitom na to, že město, jako investor, podle ní mělo lépe stavbu dozorovat a zapochybovala, zda se dozoru vůbec radnice věnovala.

Radnice měla jako obvykle najatý stavební dozor, který vzešel z výběrového řízení. Podle bývalého náměstka primátora Kamila Calty pak byl provizorní podchod zajištěn dostatečně. Zajistit náhradní přecházení například po Pražské ulici nebylo možné, protože jde o čtyřproudou komunikaci. Navíc jsou nejbližší vedlejší přechody relativně vzdálené.

„Proto byla stanovena podmínka, že stavba musí umožnit provizorní průchod pro pěší podchodem pod silnicí Pražská," vysvětlil Kamil Calta, proč se muselo procházet stavbou.

„Veškerá opatření byla odsouhlasena zástupcem investora," doplnila k tomu za provádějící společnost MANE Stavební s. r. o. asistentka ředitele Lenka Nedorostová.

Podchod na sebe upoutal pozornost také tím, že při betonáži se částečně propadl opravovaný strop. Podle Lenky Nedorostové není přesná příčina nehody známa, 
s největší pravděpodobností šlo o vadu materiálu.